Naslov Analiza konkurentnosti zemalja članica EU na turističkom tržištu
Naslov (engleski) The Analysis of EU Countries' Competitiveness on the Tourism Market
Autor Ana Curić
Mentor Ana Portolan (mentor)
Član povjerenstva Ivana Pavlić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Barbara Puh (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2020-07-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Europska unija (u daljnjem tekstu EU) je nadnacionalna organizacija kroz koju članice ostvaruju zajedničke ciljeve. Svojim članicama pruža pomoć za daljnji turistički rast i napredak te konkurentnost na turističkom tržištu putem brojnih potpora i EU fondova. Rad se osvrće na pozicioniranost i konkurentnost članica EU prikazanih u Indeksu konkurentnosti turizma i putovanja (engl. Travel and Tourism Competitiveness Index, u daljnjem tekstu
TTCI), a kojeg svake godine objavljuje Svjetski ekonomski forum. Repubika Hrvatska (u daljnjem tekstu RH) postaje punopravnom državom članicom EU u srpnju 2013. Bogata je raznovrsnim turističkim atrakcijama i destinacijama zahvaljujući kojima ima veliki broj konkurentskih prednosti u odnosu na druge turističke zemlje. Svojim članstvom doprinosi bogatstvu i raznolikosti europskog identiteta. Hrvatski jezik postaje ravnoprani službeni jezik i sve je više hrvatskih tradicionalnih proizvoda zaštićeno na europskom tržištu. RH ovisi o turizmu više nego bilo koja druga članica EU na što ukazuju podatci o BDP-u. RH bi trebala intenzivnije razvijati ostala područja, a ne samo turizam. U radu je također prikazana i razina konkurentnosti članica EU i komparativna analiza RH. Detektirane su i mogućnosti jačanja turističke konkurentnosti RH nakon ulaska u EU, gdje je provedenom analizom uočeno kako RH ostvaruje bolju pozicioniranost i bolje rezultate, a samim time i višu razinu konkurentnosti. Europske zemlje, koristeći svoje jedinstvene turističke proizvode i usluge, mogu ostvariti višu razinu konkurentnosti u odnosu na druge zemlje. Svaka turistička zemlja, pa tako i RH bi trebale prepoznati svoje slabosti i snage te ih na pravi način ojačati odnosno iskoristiti. Ukoliko prepoznaju svoje mogućnosti i pravilno ih koriste, zauzimaju bolju konkurentsku poziciju prema TTCI.
Sažetak (engleski) The European Union (the EU) is a supranational organization through which members achive common goals. It provides assistance to its members for further tourism growth and improves the competitiveness of the tourism market through numerous support and EU funds. The
paper looks at the positioning and competitiveness of the EU members presented in the Travel and Tourism Competitiveness Index (the TTCI), which is published every year by the World Economic Forum. The Republic of Croatia (the RH) became a full member of the EU in July 2013. It is rich in various tourist attractions and destinatios that have a large number of competitive advatanges compared to the other tourist countries. Through its membership, it contributes to the richness and diversity of European identity. Croatian language becomes an equal official language, and more Croatian traditional products are protected in the European market. The RH depends on tourism more than any other EU member, as indicated by GDP data. The RH should develop other areas more intensively, not just tourism. The paper also presents the level of competitiveness of EU members and comparative analysis of the RH. The possibilities of strengthening the country`s tourism competitiveness of the RH following entry into the EU have also been detected, where the analysis observed that the RH is achieving a better position and better results and therefore a higher level of competitiveness. European countries, using there uniqe tourist products and services, can achive a higher level of competitiveness in relation to other countries. Every tourist country, including th RH, should recognize its weaknesses and strengths and strengthen or utilize them. If they recognize their capabilities and use them properly, they occupy a better competitive position according to TTCI.
Ključne riječi
Europska unija
konkurentnost
pozicioniranost
Republika Hrvatska
Ključne riječi (engleski)
European Union
competitiveness
positioning
Republic of Croatia
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:322099
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena 4097
Datum i vrijeme pohrane 2020-09-07 10:45:27