Naslov Urbani turizam u kontekstu prostorne izvornosti - kao pretpostavke
Naslov (engleski) Urban Tourism in Context of the Origin of Space as an Assumption
Autor Ani Pijević
Mentor Iris Mihajlović (mentor)
Član povjerenstva Katija Vojvodić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Dragičević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2020-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Problematika istraživanja ovog rada temelji se na razvojnim pretpostavkama i mogućnostima za razvoj urbanog turizma u kontekstu prostorne izvornosti i održivosti istoga imajući u vidu vrijednost prostora i postojeće potencijale. Atraktivnost prostora s ekonomskog gledišta se definira kao sposobnost specifičnog elementa ili kombinacije elemenata turističke ponude u privlačenju većeg broja posjetitelja na određeno područje s ciljem ekonomske valorizacije. Podjela atraktivnosti se vrši na atraktivnosti prirodnih resursa i atraktivnosti društvenih resursa. Urbani turizam razvijen je osobito u gradovima s otvorenim gradskim prostorima, uređenim parkovima. Takvi gradovi imaju jedinstvena arhitektonsko-urbanistička rješenja, atraktivna materijalna i nematerijalna baština, dobra prometna povezanost, poznata sveučilišta i znanstvenoistraživački centri, koncentracija trgovina (dobro opskrbljeni trgovački centri), restorani s kvalitetnom ponudom i dinamičan ulični život. Gradovi su često baza turistima koji su prepoznali cijelu regiju kao sadržajnu turističku destinaciju. Specifični elementi proizvoda urbanog turizma kao turističke destinacije su atrakcijska osnova grada, resursi gradskog turizma koji određuju privlačnost grada njegovim posjetiteljima. Sadržaj atrakcija može se podijeliti u tri osnovne grupe: ambijentalne atrakcije, materijalne atrakcije, događanja. Organizacija rekreacije i odmora u gradu veoma je bitna funkcija budući da ove dvije komponente čine veliki dio čovjekovog postojanja. Za potrebe rekreacije i odmora u gradu postoje uređene površine te sportski i kulturno zabavno objekti. Za površine koje su namijenjene odmoru i rekreaciji rabi se naziv slobodne površine. Potrebe kao što su potreba za rekreacijom i odmorom potiču i sve naglašenije promjene u vrednovanju načina života uz jačanje duhovnih nad materijalnim vrijednostima.
Sažetak (engleski) The problem of this paper is based on developmental prerequisites for urban tourism in the context of spatial authenticity and sustainability of the same considering the value of the space, the wealth of potential it possesses. The attractiveness of space from an economic point of view is defined as the ability of a specific element or combination of elements of tourist offer to attract more visitors to a particular area with the aim of economic valorisation. The division of attractiveness is done on the attractiveness of natural resources and the attractiveness of social resources. Urban tourism has been developed especially in cities with open city spaces, well-kept parks. Such cities have unique architectural and urbanistic solutions, attractive material and immaterial heritage, good traffic connections, well-known universities and scientific research centers, concentration of shops (well-stocked shopping centers), restaurants with quality offer and dynamic street life. Cities are often the base of tourists who have recognized the whole region as a destination tourist destination.
Specific elements of urban tourism products as tourist destinations are the attractions of the city, the resources of city tourism that determine the city's appeal to its visitors. The content of attractions can be divided into three basic groups: ambience attractions, material attractions, events.
The organization of recreation and rest in the city is a very important function since these two components make up a large part of man's existence. For recreational and leisure purposes, there are well-kept areas and sport and cultural entertaining facilities in the city. For the areas intended for rest and recreation, the name of the free surface is used. Needs such as the need for recreation and rest are encouraging ever more pronounced changes in the way of life-values, and spiritual strengthening of material values.
Ključne riječi
Urbani
turizam
prostor
izvornost
pretpostavka
Ključne riječi (engleski)
Urban
tourism
space
originality
assumption
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:272384
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) poslovne ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena 4126
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-08 09:59:03