Naslov Organizacije turizma u Republici Hrvatskoj i zemljama Europske unije
Naslov (engleski) Tourism Organization in the Republic of Croatia and European Union Countries
Autor Dario Dišipulo
Mentor Ivana Pavlić (mentor)
Član povjerenstva Barbara Puh (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Portolan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2020-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Turizam je složen sustav koji predstavlja kompleksnu pojavu u suvremenom društvu, te je obilježen s iznimnim brojem organizacijskih sudionika od državne, gospodarske , društvene i strukovne organizacijske strukture. Za adekvatno definiran organizacijski ustroj kako bi cijeli sustav efikasno funkcionirao. Cilj ovog rada je prikazati kompleksnost organizacijskog turističkog ustroja u Republici Hrvatskoj i zemljama Europske unije i usporediti ih te utvrditi važnost različitih organizacijskih struktura kako bi se svi procesi u turizmu odvijali efikasno.
Tema ovog rada je organizacija turizma u Republici Hrvatskoj i zemalja Europske unije. U radu su se obradili početci i razlozi razvoja turističkih organizacija, pojava receptivnih i emitivnih organizacija te turistički sustav. Metodom komparacije analizirane su organizacijske strukture turizma u Republici Hrvatskoj i zemljama Europske unije te su se na osnovu toga analizirali fizički i financijski turistički pokazatelji da bi se zaključilo postoji li veza složenosti organizacijske strukture i rezultata ostvarenih u turizmu. U radu su korištene znanstvene metode analize, sinteze, indukcije, dedukcije i statitstičke metode da bi se testirale postavljene hipoteze. Utvrđeno je da iako Republika Hrvatska ostvaruje relativno dobre rezultate u turizmu, i dalje suočava s problemima kao što je visok udio turizma u BDP-u, sezonalnoću, velikom administrativnom opterećenošću - velik broj općina na lokalnoj razini s obzirom na površinu i broj stanovnika te s masovnošću koja je u koliziji s politikom održivog razvoja koju Ministarstvo turizma nastoji primijeniti prema strategiji razvoja turizma.
Sažetak (engleski) Tourism is a complex system representing a complex phenomenon in modern society and it is characterised by a large number of organisational participants within the national, economic, social and professional organisational structure. An adequately defined organisational structure is required in order for the system to function efficiently. The aim of this paper is to indicate the complexity of the organisational structure of tourism in the Republic of Croatia and the European Union countries, to make a comparison and to determine the significance of various organisational structures to ensure efficiency of all processes in tourism.
The topic of the paper is organisation of tourism in the Republic of Croatia and the EU countries. The beginnings and the reasons for development of tourist organisations, the emergence of receptive and emissive organisations as well as the tourism system are analysed.
The method of comparison was used to analyse the organisational structures of tourism in the Republic of Croatia and the EU countries and on those basis physical and financial tourism indicators were analysed in order to determine whether there is a link between the organisational structure complexity and results achieved in tourism. Research methods of analysis, synthesis, induction, deduction and statistical methods were used to test the set hypotheses. It has been found that although the Republic of Croatia has relatively good results in tourism, there are still the issues such as the high share of tourism in GDP, seasonality, large administrative burden – a large number of local municipalities in relation to the area and population, as well as mass tourism that is in conflict with the policy of sustainable development that the Ministry of Tourism and Sports has been trying to implement as part of their tourism development strategy.
Ključne riječi
turizam
organizacija turizma
Republika Hrvatska
Europska Unija
Ključne riječi (engleski)
tourism
tourism organisation
Republic of Croatia
European Union
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:552722
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena 4156
Datum i vrijeme pohrane 2020-12-16 09:51:32