Sažetak | Cilj ovoga završnog rada je teorijski i kroz primjere iz prakse objasniti menadžersku funkciju planiranja s aspekta hijerarhijskih razina menadžmenta.
Što se tiče teorije, prvo je objašnjen pojam menadžmenta, njegove karakteristike, funkcije i tipovi, kao i aktivnosti i uloge, te vještine menadžera. Menadžment je proces rada s drugima i pomoću drugih u promjenjivoj okolini i uz korištenje ograničenih resursa s ciljem ostvarenja organizacijskih ciljeva. Postoje tri razine menadžmenta, a one su: top menadžment, srednji i niži menadžment. Funkcije menadžmenta su: planiranje, organiziranje, kadroviranje, vođenje i kontroliranje. Menadžer je osoba koja radi uz pomoć ljudi, planira, donosi odluke, organizira rad, vodi ljude te kontrolira sve resurse u poduzeću (ljudske, financijske, fizičke i informacijske). Svaki menadžer mora imati određene vještine, kao što su vještine oblikovanja, konceptualne vještine, tehničke i vještine rada s ljudima, te mora konstantno unaprjeđivati svoje znanje.
Planiranje je prva i po nekima najvažnija funkcija menadžmenta, jer bez pravilnog plana nema ni ostvarenja ciljeva, a time ni profita i napretka na tržištu. Planiranje je zapravo određivanje pravca kretanja prema ostvarenju ciljeva poduzeća. Planirati je potrebno prvenstveno zbog ograničenosti resursa i neizvjesnosti okoline. Postoje kratkoročni planovi koji se odnose na vremenski rok do godine dana, zatim srednjoročni planovi od jedne do najviše pet godina i dugoročni planovi od pet do deset godina.
Strateško planiranje se odnosi na određivanje temeljnih dugoročnih ciljeva poduzeća, a provodi se analiziranjem okoline, postavljanjem usmjerenja, formuliranjem strategija, implementacijom tih strategija, te provođenjem strateške kontrole i evaluacije.
U praktičnom dijelu završnoga rada na primjerima dva hotela i jedne ACI marine je objašnjena funkcija planiranja, njihova organizacijska struktura zaposlenih, te koji su zadaci i kako planira voditelj svakoga odjela. |
Sažetak (engleski) | The aim of this final work is to explain planning as a Managerial Function from the Aspect of Hierarchical levels of management both theoretical and practical.
In theoretical part first is explained term of management, characteristics, functions and types of management, then activities, functions and skills of manager. Management is the process of working with and through others in a changing environment, using limited resources to achieve organizational objectives. The three levels of management are: top- level management, middle- level management and low- level management. Functions of management are planning, organizing, staffing, leading and controlling. Manager is person that work with the help of people, his tasks are planning, decision making, work organizing, leading people in company and controlling all resources in company (human resources, financial, material and information resources). Every manager needs to have special skills, as technical skills, conceptual skills and interpersonal skills, and need constantly to improve knowledge.
Planning is first and by some the most important function of management, because without the right plan there aren’t goals achieving, nor profit and market progress. Planning is like determining the direction of movement towards achieving the goals of the enterprise. Planning is necessary primarily because of resources constraints and environmental uncertainty. There are short- term plans relating to the time limit of one year or less, medium- term plans of one to five years and long- term plans of five to ten years.
Strategic planning is determining the most important long- term goals of the company, it is carried out by analyzing the environment, setting directions, by formulating strategies, implementing these strategies and by conducting strategic control and evaluation.
In practical part of final work planning is explained on the examples of two hotels and one ACI marina. It is explained their organizational structure of employees, then tasks and the way each manager plans. |