Naslov Komunikološki aspekti filma kao činitelja turističke ponude
Naslov (engleski) Communicational aspects of film as contributors to tourist offer
Autor Mihaela Dubelj
Mentor Đorđe Obradović (mentor)
Član povjerenstva Katja Bakija (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Pero Maldini (član povjerenstva)
Član povjerenstva Đorđe Obradović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Fakultet za medije i odnose s javnošću) Dubrovnik
Datum i država obrane 2020-09-01, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Odnosi s javnošću
Sažetak Tema ovog diplomskog rada je analiza filma, načina na koji kuminicira sa svojom publikom i kako utječe na formiranje turističke ponude određene destinacije. Kako bi se dobili odgovori na postavljene hipoteze, u radu se pisalo općenito o filmu, kako je naastao i odakle čovjeku potreba za njim, ali i koje su njegove funkcije kao medij. Zatim se objasnio pojam kulturnog turizma, odnosa kulture i turizma i sama situacija u Republici Hrvatskoj po tom pitanju. Nakon kulturnog turizma se detaljno
... Više objasnio pojam filmskog, odnosno filmskog induciranog turizma kao važna niša kulturnog kako bi se bolje objasnila važnost uloge filma pri formiranju turističke ponude. Opisala su se prva putovanja i motivi koji su poticali ljude na njih kako bi se moglo opisati ono što se događa danas. Za studiju slučaja se uzeo grad Dubrovnik.
Cilj rada je bio ustanoviti na koji se način filmski turizam razvija i kako film kroz svoju komunnikaciju utječe na formiranje turističke ponude. Svrha je bila doći do podataka koji bi potvrdili ili opovrgnuli postavljene hipoteze. Metode koje su se koristile u pisanju diplomskog rada su bile: dubinski intervju, komparativna analiza i sinteza. Komparativno su se analizirali Dubrovnik i Novi Zeland kao filmske destinacije. Uz glavne metode su se koristile i pomoćne kao što su analiza literature i studija slučaja.
Glavna hipoteza je: Filmski turizam pozitivno utječe na promociju Dubrovnika kao turističke destinacije. A postavljene pomoćne hipoteze su ''Filmski turizam negativno utječe na kulturnu tradiciju Dubrovnika'' i ''Razvoj filmskog turizma u Dubrovniku pozitivno utječe na percepciju produkcijskih kuća za buduća snimanja.'' Nakon provedenog intervjua, glavna se hipoteza pokazala potvrdnom. Dok se prva pomoćna hipoteza opovrgnula, druga pomoćna se pokazala potvrdnom kao i glavna. Filmski turizam pozitivno utječe na promociju Dubrovnika i otvara vrata novim vrstama ponuda. S druge strane, filmski turizam nije ostavio negativne tragove kada je riječ o tradiciji Dubrovnika. A razvoj filmskog turizma je utjecao na to da Dubrovnik postane atraktivniji novim filmskim projektima.
Iako je film i razvoj filmskog turizma pozitivno utjecao na promoviranje Dubrovnika i formiranje turističke ponude, još uvijek preostaje puno potencijala koji bi se mogao iskoristiti. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) The focus of this thesis is to examine the role of film within the tourism industry as a tool and how it has been used to attract visitors to Dubrovnik in recent years. Furthermore, the communicative aspects of film are discussed in relation to its audience and how it influences the creation of tourist activities in particular destinations. This paper presents three different hypotheses, offers a general overview of film, its originations and its relevance to human history, in addition to
... Više its function as a medium. In order to test the set hypotheses, relevant data is collected to either support or refute said hypotheses. The concept of cultural tourism and the relationship between culture and tourism is discussed before examining how these apply to the development and expansion of tourism in the Republic of Croatia. Following disccusions on cultural tourism, the notion of film-induced tourism as an important niche is explained in detail in order to better undesterand the important role of film in the current market. A closer look will be given of the motives that prompt visitors to initally travel for the purpose of experiencing film related activities. The primary case study is the City of Dubrovnik. The methods used in producing this paper are in-depth interviews, a survey, comparative analysis and synthesis. Dubrovnik and New Zealand are selected as film destinations for comparison. In addition to the main methods, auxiliary methods such as literature analysis and case studies are used. The main his how film tourism positively affects the promotion of Dubrovnik as a tourist destination. The auxiliary hypotheses are (i) film tourism has an negative impact on the culture traditions of Dubrovnik and (ii) the development of film tourism in Dubrovnik has a positive effect on the perception of production companies for future projects. The conclusions based on data collected state the following: (i) the auxiliary hypothesis of the negative effects of film-induced tourism on the local culture is unfounded, (ii) the main hypothesis exploring the positive effects of film-induced tourism on traditional tourism is proven correct, (iii) final hypothesis investigating the increase of film production companies selecting Dubrovnik as a film destination is confirmed.
Following the aforementioned hypotheses, it is further concluded that despite the positive aspects of film-induced tourism in Dubrovnik, full potential of the CIty as a film tourism destination needs improvement. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
film
kulturni turizam
filmski turizam
Dubrovnik
turistička ponuda
Ključne riječi (engleski)
film
cultural tourism
film-induced tourism
Dubrovnik
tourist attractions
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:515122
Studijski program Naziv: Odnosi s javnostima Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra odnosa s javnostima (mag. rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-06-07 11:12:07