Sažetak | Destinacija kao vrlo bitna stavka svakog mjesta mora predstavljati ono što jest, što želi biti. Mora imati sposobnost ponuditi cijelom okruženju svoje sadržaje te razloge zbog čega bi nekome bila važna i zbog čega bi je ljudi poštovali i vraćali se toj destinaciji.
Marketing destinacije postaje ključnim trenutkom konkurentnosti. Ovaj rad objašnjava koncept destinacije i pokušava sintetizirati nekoliko modela za strateški marketing i upravljanje destinacijama. U radu se također objašnjava način prema kojem bi marketing odredišta trebaouravnotežiti strateške ciljeve svih sudionika, kao i održivost lokalnih resursa. Odredišta trebaju razlikovati svoje proizvode i razviti lokalna partnerstva između javnog i privatnog sektora kako bi se koordinirala isporuka. Iskorištavanje prednosti novih tehnologija i Interneta također omogućava odredištima da povećaju svoju konkurentnost povećavajući svoju vidljivost, smanjujući troškove i poboljšavajući lokalnu suradnju. Marketing destinacije mora dovesti do optimizacije turističkih utjecaja i postizanja strateških ciljeva za sve sudionike. (Tourism Management, 2000.), a kroz ponudu atraktivnih proizvoda eventualno umrežavanje partnera objediniti kulturno turističku ponudu lokalnog kraja poluotoka Pelješca.
U ovom radu pokušava se prikazati destinacija, odnosno približiti je lokalnom stanovništvu te je tim putem brendirati i koristiti se usput marketinškim trikovima. Promocija destinacije, uloga materijalne i nematerijalne baštine, obiteljska tradicija, običaji te sve druge odrednice koje čine brend destinacije koji je prepoznat na nekom području, na poluotoku Pelješcu i šire. Bitno je ukazati i na angažman lokalnog stanovništva, koliko su uključeni te mogu li iskoristiti potencijal koji imaju, razviti proizvode koji će sintetizirati ponudu lokalnog kraja. Dio nematerijalne baštine kao što su ples, jezik, običaji, kultura, manifestacije, ribarstvo, tradicija, način života i rada, svadbe, folklor, ribarske večeri, branje maslina, su dio svake destinacije, nematerijalna baština koja kreira izvorne e proizvode, to je najvrjednije što destinacija može imati, netaknuta priroda i sve ostale ljepote koje ju krase. Potencijal koji postoji morao bi se i iskoristiti za dobrobit svih lokalnih stanovnika, te da taj potencijal postane i dio brenda destinacije kao takve. Kako bi se upravo to dokazalo u radu je provedeno empirijsko istraživanje razine implementacije potencijala nematerijalne baštine koje pridonosi oblikovanju proizvoda lokalnog kraja i kroz očuvanje i izvornost utječe na izgradnju brenda lokalnog kraja. |
Sažetak (engleski) | A destination as a very important item of every place must represent what it is, what it wants to be. It must have the ability to offer its contents to the whole environment and the reasons why it would be important to someone and why people would respect it and return to that destination.
Destination marketing is becoming a key moment of competitiveness. This paper explains the concept of destination and attempts to synthesize several models for strategic marketing and destination management. The paper also explains the way in which destination marketing should balance the strategic goals of all participants, as well as the sustainability of local resources. Destinations need to differentiate their products and develop local public-private partnerships to coordinate delivery. Reaping the benefits of new technologies and the Internet also allows destinations to increase their competitiveness by increasing their visibility, reducing costs and improving local collaboration. Destination marketing must lead to the optimization of tourism impacts and the achievement of strategic goals for all participants. (Tourism Management, 2000), and through the offer of attractive products, possible networking of partners to unite the cultural and tourist offer of the local part of the Pelješac peninsula.
This paper tries to present the destination, ie bring it closer to the local population, and in this way brand it and use it along with marketing tricks. Promotion of the destination, the role of tangible and intangible heritage, family tradition, customs and all other determinants that make up the brand of the destination that is recognized in an area, on the Peljesac peninsula and beyond. It is important to point out the engagement of the local population, how much they are involved and whether they can use the potential they have, to develop products that will synthesize the offer of the local area.
Part of the intangible heritage such as dance, language, customs, culture, events, fishing, tradition, way of life and work, weddings, folklore, fishermen's evenings, olive picking, are part of every destination, intangible heritage that creates original e products, that is the most valuable thing a destination can have, untouched nature and all the other beauties that adorn it.
The potential that exists should be used for the benefit of all local residents, and for that potential to become part of the destination brand as such. In order to prove this, an empirical research was conducted in the paper on Researching the level of implementation of intangible heritage potential that contributes to the design of local products and through preservation and originality affects the building of the local brand. |