Naslov Moć u marketinškom kanalu usluga
Naslov (engleski) Power in a Marketing Channel for Services
Autor Antonia Vlašić
Mentor Marija Dragičević Ćurković (mentor)
Član povjerenstva Ivona Vrdoljak Raguž (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Martinović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2021-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Marketing je proces planiranja i provođenja stvaranja ideja, proizvoda i usluga, određivanja njihovih cijena, promocije i distribucije kako bi se obnovila razmjena koja zadovoljava ciljeve pojedinca i organizacije“ (Previšić i Ozretić Došen, 2004, str.8) Distribucija je bitan element marketinškog miksa na koji treba posebno obratiti pažnju prilikom donošenja odluka o svojim marketinškim kanalima i partnerima.
U diplomskom radu razmatra se tematika moći u marketinškom kanala usluga. Polazi se od pitanja što je zapravo marketing i marketinški miks. Nadalje definira se pojam usluga, identificiraju se marketinški kanali i osnove moći koje tvrtka može imati. Naglasak se stavlja na mogućnosti primjene različitih marketinških kanala i specifičnosti koje se pojavljuju kod usluga, objašnjava se pet osnovnih moći i kakav utjecaj imaju na cjelokupno poslovanje
Da bi se utvrdila moć marketinških kanala provedeno je istraživanje na poduzeću koje se nalazi u uslužnom sektoru. Kroz primjer turističke agencije Direct Booker, odnosno kroz provedeno detaljno istraživanje i intervju sa zaposlenima, doneseni su osnovni zaključci.
Postoje razne moći, ali se u diplomskom radu polazi od njih pet osnovnih: moći kažnjavanja, moći nagrađivanja, atraktivne moći, legitimne moći i ekspertne moći.
Na temelju odgovora zaposlenika vidljivo je da su u tvrtki zastupljene sve prethodno navedene moći, svaka od njih ima veliku važnost i bitno utječe na daljnji razvoj i uspjeh turističke agencije.
Sažetak (engleski) Marketing is the process of planning and implementing the creation of ideas, products and services, setting their prices, promotion and distribution in order to renew the exchange that meets the goals of the individual and organization "(Previšić and Ozretić Došen, 2004, p.8) Distribution is an important element of the marketing mix to which special attention should be paid when making decisions about your marketing channels and partners.
The thesis discusses the topic of power in the marketing channel of services. The starting point is the question of what exactly marketing is and the marketing mix. It further defines the concept of services, identifies marketing channels and the basics of power a company can have.
Emphasis is placed on the possibilities of applying different marketing channels and specifics that appear in services, explains the five basic powers and what impact they have on the overall business.
In order to determine the power of marketing channels in services, a survey was conducted at a company from the sector of services. Through the example of the travel agency Direct Booker, through a detailed research and interview with employees, the basic conclusions were made.
There are various powers, but the thesis is based on five basic ones: coercive power, reward power, attraction power, legitimate power and expert power. Based on the answers of employees, it is evident that the company has all of the above powers, each of which is of great importance and significantly affects the further development and success of the travel agency.
Ključne riječi
marketinški kanali
moći
usluge
Ključne riječi (engleski)
marketing channels
power
services
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:687854
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena 4261
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-29 10:25:00