Naslov Informacijska tehnologija i odnosi unutar marketinškog kanala
Naslov (engleski) Information Technology and Relationships in a Marketing Channel
Autor Marija Bošnjak
Mentor Marija Dragičević Ćurković (mentor)
Član povjerenstva Marija Martinović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivona Vrdoljak Raguž (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2021-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak U ovom diplomskom radu definira se pojam marketinških kanala i odnosi unutar njih. Koliko su marketinški kanali važni, kakva je njihova struktura te koje razine i vrste kanala postoje. Nastoji se definirati moć u marketinškim kanalima, što ona znači i koliko je bitna u poslovanju. Osim kanala razrađuje se i tema informacijska tehnologija koja uvelike mijenja trend na tržištu i postaje sve važnija u suvremenom poslovanju. Što je zapravo informacijska tehnologija, koja je njezina uloga te koliko je poduzeća počelo primjenjivati može se saznati u nastavku rada. Analizira se i utjecaj interneta na poslovanje, koja je i kolika uloga društvenih mreža te se definira Internet kao suvremeni marketinški kanal. Koliki je utjecaj informacijske tehnologije na odnose unutar marketinških kanala, utječe li ona na poslovanje u suvremenom gospodarstvu te jesu li poduzeća prisiljena prilagoditi se informacijskim trendovima kako bi postigla konkurentnost. Uz sve navedeno nastoji se otkriti utječe li informacijska tehnologija na promociju i na koji način. U radu se uz samo definiranje marketinških kanala i informacijske tehnologije detaljno definira i analizira nova tehnologija koja će svoj vrhunac tek doživjeti a to je RFID tehnologija. U radu je detaljnije opisano istraživanje provedeno na temelju sekundarnih podataka koje objašnjava kako se RFID tehnologija primjenjuje u pojedinim poduzećima. Uzeto je nekoliko poduzeća različite djelatnosti i objašnjeno djelovanje navedene tehnologije u svakom pojedinom poduzeću zasebno. Problematika svih navedenih pojmova predočena je u nastavku ovog rada.
Sažetak (engleski) This thesis defines the concept of marketing channels and the relationships within them. How important marketing channels are, what is their structure and what levels and types of channels exist. It seeks to define power in marketing channels, what it means and how important it is in business. In addition to channels, the topic of information technology, which is greatly changing the market trend and is becoming increasingly important in modern business, is also discussed. What information technology really is, what its role is and how many companies have started to apply it can be realized. The influence of the Internet on business and the role of social networks are also analysed, and the Internet is defined as a modern marketing channel. What the impact of information technology on relationships within marketing channels is, if it affects business in the modern economy, and if companies are forced to adapt to information trends in order to achieve competitiveness. In addition to all of the above, it seeks to discover whether the information technology affects promotion and in what way. Along with defining marketing channels and information technologies, the paper defines and analyses in detail a new technology that is yet to reach its peak - RFID technology. The paper describes in more detail the research conducted, based on secondary data, that explains how RFID technology is applied in individual companies. The impact of this technology is explained separately for several chosen companies of different activities. The problems of all concepts mentioned are also presented in the paper.
Ključne riječi
informacijska tehnologija
marketinški kanali
odnosi
RFID tehnologija
moć
Ključne riječi (engleski)
information technology
marketing channels
relationships
RFID technology
power.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:708355
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena 4262
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-29 10:36:17