Naslov Osobni čimbenici i ponašanje potrošača
Naslov (engleski) Personal Factors and Consumer Behaviour
Autor Karla Ćibarić
Mentor Ivana Pavlić (mentor)
Član povjerenstva Barbara Puh (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Dragičević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2022-06-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Marketinški stručnjaci i poslovni subjekti kojima je cilj plasirati i prezentirati svoj proizvod ili uslugu na najbolji način trebaju prije toga, a kako bi bili uspješni u tome, istražiti tržište potrošača. Na ponašanje potrošača, između ostalih čimbenika, utječu osobni čimbenici. Pod osobne čimbenike podrazumijevaju se motivi, percepcija, stavovi, stil života, vrijednosti, ličnost te znanje.
Motivi potiču čovjeka na određene radnje te je prilikom proučavanja ponašanja potrošača često korištena Maslowljeva hijerarhija potreba koja govori što je to potaklo potrošača da se odluči na neki proizvod. Percepcija je bitna prilikom pozicioniranja proizvoda jer daje odgovor na pitanje kako potrošači gledaju na neki proizvod. Stavovi, stil života, vrijednost i ličnost potrošača stvaraju određeno mišljenje vezano za neki proizvod te je prema tim čimbenicima efikasno odrediti segmentaciju tržišta. Znanje se može steći na temelju informacija koje pojedinac može pronaći i iskustva koja je doživio. Može si postaviti pitanja kako i gdje kupiti neki proizvod, kako ga koristiti i slično. Utjecaj osobnih čimbenika na ponašanje potrošača mogu pomoći marketinškim stručnjacima u segmentaciji potrošača i pri ponudi određenog proizvoda u raznim granama, industrijama i poduzećima. U primjeru ovog rada prožeti su kroz modnu industriju uz zaseban primjer industrije visoke mode.
Sažetak (engleski) Marketing professionals, business entities whose goal is to place and present their product or service in the best way, should first, in order to be successful in doing this, research the consumer market. Consumer behaviour, among other factors, is influences by personal factors. Personal factors include motives, perceptions, attitudes, lifestyle, values, personality and knowledge.
Motives motivate a person to certain actions, and Maslow's hierarchy of needs is often used when studying consumer behaviour, which shows why the customer decided to buy a certain product. Perception is important in positioning a product because it provides an answer to the question of how consumers view a product. Consumer attitudes, lifestyles, values and personalities created a certain opinion related to a product and it is effective to determine market segmentation according to these factors. Knowledge can be acquired on the basis of information and experience, and it can answer to the questions: how and where to buy a product and how to use it. The influence of personal factors on consumer behaviour could help marketing professionals in consumer segmentation and in offering a particular product in various industries and companies. In the example of this paper they are permeated through the fashion industry with a separate example of the haute couture industry.
Ključne riječi
ponašanje potrošača
osobni čimbenici
modna industrija
Ključne riječi (engleski)
consumer behaviour
personal factors
fashion industry
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:809695
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) poslovne ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-09-23 09:30:23