Naslov Ponašanja potrošača u turizmu
Naslov (engleski) Consumer Behavior in Tourism
Autor Jelena Ferri-Dugandžić
Mentor Ivana Pavlić (mentor)
Član povjerenstva Marija Dragičević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Matea Matić Šošić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju) Dubrovnik
Datum i država obrane 2022-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Ponašanje potrošača označava proces koji uključuje prije i poslije kupovno ponašanje. Kad se pod utjecajima raznih čimbenika stvori želja da se proizvod ili usluga kupi, nakon realizacije kupovine i konzumiranja slijedi post-kupovna reakcija koja uključuje recenzije korištenja, a to su zadovoljstvo/nezadovoljstvo, ispunjenje očekivanja, odluka hoće li kupac ostati vjeran proizvodu te hoće li ga dalje preporučiti. Predmet ovoga rada su čimbenici utjecaja na ponašanje potrošača, odnosno čimbenici utjecaja na ponašanje potrošača u turizmu. Svrha ovoga rada je utvrditi čimbenike utjecaja na ponašanje potrošača u turizmu. Za potrebe rada analizirane i uspoređene dvije kulture - njemačka i japanska. Cilj ovoga rada je prikaz utjecaja čimbenika ponašanja potrošača na motive odmora, izbor destinacije i načina rezervacije prijevoza i smještaja. Istraživanje je utemeljeno na sekundarnim podacima, koji su analizirani i donesene su zaključci. Analizom je utvrđeno da se Hrvatska profilirala na njemačkom tržištu kao destinacija gdje obitelj uživa u moru i suncu, dok je na japanskom tržištu prepoznata kao zemlja lijepih pejzaža, bogate kulture, te vrhunskih vina i gastronomije. Istraživanje se odnosi samo na dvije kulture – njemačku i japansku, pa je to i njegovo glavno ograničenje.
Sažetak (engleski) Consumer behaviour refers to a process that involves pre-and post-purchase behaviour. When the influence of various factors creates a desire to buy a product or service, after the purchase and consumption are followed by a post-purchase reaction that includes reviews of use, such as satisfaction/dissatisfaction, fulfilment of expectations, deciding whether the customer stays true to the product and whether recommend it further. The subject of this work are factors influencing consumer behaviour, i.e. factors influencing consumer behaviour in tourism. The purpose of this paper is to determine the influencing factors on consumer behaviour in tourism. For the purpose of the work, two cultures were analysed and compared - German and Japanese. The aim of this paper is to present the influence of consumer behaviour factors on vacation motives, choice of destination and methods of booking transport and accommodation. The research is based on secondary data, which were analysed and conclusions were drawn. The analysis established that Croatia has profiled itself on the German market as a destination where families enjoy the sea and the sun, while on the Japanese market it is recognized as a country of beautiful landscapes, rich culture, and excellent wines and gastronomy. The research concerns only two cultures - German and Japanese, so this is its main limitation.
Ključne riječi
ponašanje potrošača
čimbenici
turizam
motivi
Ključne riječi (engleski)
consumer behaviour
factors
tourism
motives
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:467747
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Marketing Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) poslovne ekonomije (univ. bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-10-03 08:51:46