Naslov Partnerstva turoperatora i hotelskih poduzeća u uvjetima neizvjesnosti
Naslov (engleski) Partnership of Tour Operators and Hotel Companies in Terms of Uncertainties
Autor Diana Vuković
Mentor Iris Mihajlović (mentor)
Član povjerenstva Zorica Krželj Čolović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Dragičević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2022-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Turizam je jedna od primarnih gospodarskih grana u Republici Hrvatskoj, a što svakako pokazuje i činjenica da je Republika Hrvatska jedna od rijetkih država EU koja se nalazi na listi država koje su izuzetno ovisne o ostvarenju prihoda od turizma. U praksi je moguće uočiti kako je u Republici Hrvatskoj još uvijek zastupljen masovni turizam, sa izuzetnom sezonalnošću. Riječ je o kupališnom turizmu koji je cikličnog karaktera te ujedno podložan i brojnim eksternim utjecajima kao što su uvjeti neizvjesnosti. Veliki udio turizma u BDP-u Republike Hrvatske negativno se odrazio na cjelokupno gospodarstvo u razdoblju djelovanja pandemije COVID-19. Odnosno, negativan utjecaj pandemije imao je multiplikativno djelovanje na cjelokupno gospodarstvo RH. Iako je na globalnoj razini izuzetna zastupljenost privatnog smještaja uz visoki intenzitet korištenja online platformi posljedice i učinke ovakvog tipa turizma treba uzeti u obzir na strateškoj razini. Masovni turizam kakav se danas ističe u RH može imati negativne posljedice na okoliš, društvo te u konačnici i na gospodarstvo, zbog čega bi bilo poželjno razvijati turizam u smjeru održivog razvoja, a čemu svakako mogu doprinijeti suvremeni trendovi u turizmu te selektivni oblici turizma koji se sve više razvijaju. Partnerstva i povezanost poslovnih subjekata jedan su od mogućih modaliteta za stjecanje konkurentnosti na turističkom tržištu. Pritom je potrebno naglasiti kako je pandemija COVID- 19 imala značajno izražen negativan utjecaj na turizam na globalnoj razini te u Republici Hrvatskoj. Uvjeti neizvjesnosti imaju vrlo izražen negativan utjecaj na turoperatore te na hotelska poduzeća te je moguće uočiti kako su brojni turoperatori tijekom 2020. te 2021. godine zbog posljedica djelovanja pandemije stagnirali s poslovanjem, a isto se odnosilo i na hotelski sektor. Potrebno je istaknuti kako u konačnici uvjeti neizvjesnosti imaju izraženiji utjecaj na manje turoperatore te na manja hotelska poduzeća i na njihov poslovni odnos, dok kada je riječ o većim turoperatorima te hotelskim poduzećima, isti zbog svoje poslovne snage iznalaze rješenja za prevladavanje poslovne krize.
Sažetak (engleski) Tourism is one of the primary economic branches in the Republic of Croatia, which is certainly shown by the fact that the Republic of Croatia is one of the few EU countries on the list of countries that are extremely dependent on tourism revenues. In practice, it is possible to see that mass tourism is still present in the Republic of Croatia, with exceptional seasonality. It is a bathing tourism that is cyclical in nature and at the same time subject to numerous external influences such as conditions of uncertainty. The large share of tourism in the GDP of the Republic of Croatia had a negative impact on the entire economy during the COVID-19 pandemic. That is, the negative impact of the pandemic had a multiplier effect on the entire economy of the Republic of Croatia. Although on a global level there is an exceptional presence of private accommodation with a high intensity of using online platforms, the consequences and effects of this type of tourism should be taken into account at the strategic level. Mass tourism as it stands out today in the Republic of Croatia can have negative consequences for the environment, society and ultimately on the economy, which is why it would be desirable to develop tourism in the direction of sustainable development, which can certainly contribute to modern trends in tourism they are developing more and more. Partnerships and connections of business entities are one of the possible modalities for gaining competitiveness in the tourism market. It should be emphasized that the COVID-19 pandemic had a significant negative impact on tourism at the global level and in the Republic of Croatia. Uncertainty conditions have a very negative impact on tour operators and hotel companies, and many of tour operators stagnated with business during 2020 and 2021 due to the effects of the pandemic, and the same applied to the hotel sector. It should be noted that ultimately the conditions of uncertainty have a more pronounced impact on smaller tour operators and smaller hotel companies and their business relationship, while when it comes to larger tour operators and hotel companies, they find solutions to overcome the business crisis.
Ključne riječi
masovni turizam
uvjeti neizvjesnosti
turoperatori
hotelska poduzeća
Ključne riječi (engleski)
mass tourism
conditions of uncertainty
tour operators
hotel companies
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:737763
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-10-12 09:32:17