Naslov Turizam u Dubrovniku i njegov odraz u domaćim medijima
Naslov (engleski) Tourism in Dubrovnik and its coverage in local media
Autor Klara Lukavski
Mentor Natalia Stagl-Škaro (mentor)
Član povjerenstva Mato Brautović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Natalia Stagl-Škaro (član povjerenstva)
Član povjerenstva Katja Bakija (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Fakultet za medije i odnose s javnošću) Dubrovnik
Datum i država obrane 2022-12-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Odnosi s javnošću
Sažetak U posljednjih nekoliko desetljeća, a sve do pojave Corona virusa turizam u svijetu neprestano raste. U nekim destinacijama došao je do točke saturacije, tj. do prezasićenja što se negativno odrazilo na zajednicu i okoliš. Mediji o tom fenomenu izvještavaju upotrebljavajući pojam prekomjerni turizam. To nije zaobišlo ni Dubrovnik kao svjetsku turističku destinaciju. Jedan bitan čimbenik razvoja turizma su mediji koji načinom izvještavanja mogu utjecati na mišljenje putnika i stanovnika. Ako su mediji taste-makeri, znači da plasiraju trend, a ukoliko su pratitelji trendova znači da izvještavaju o stvarnom stanju u društvu. Ovaj rad obrađuje temu prekomjernog turizma s posebnim osvrtom na grad Dubrovnik. Kako bi se potvrdila hipoteza napravljena je kvantitativna i kvalitativna analiza turizma u Dubrovniku u razdoblju od 2009. do 2019. godine. Kvantitativna analiza prikaz je statističkih podataka o turizmu u Dubrovniku, te je pokazala stalni porast. Kvalitativna analiza je istraživanje u vidu analize sadržaja Dubrovačkog vjesnika kao predstavnika dubrovačkih tiskanih medija. U njemu se pokazalo da nezadovoljstvo i negativni utjecaji turizma rastu iz godine u godinu, što prati statističke podatke. To dokazuje hipotezu da ako turizam neprestanim rastom dovodi do trajne promjene u kvaliteti života i blagostanju znači da je prerastao u prekomjerni turizam. Prema tome, zaključeno je kako se prekomjerni turizam ne može mjeriti samo jednom metodom nego kombinacijom kvalitativne i kvantitativne analize, te da bi se takva analiza trebala raditi u ranim fazama turizma kako bi se izbjeglo nekontrolirano širenje.
Sažetak (engleski) In the last few decades world tourism has been in constant growth. In some destinations it came up to a point of saturation, which negatively affected the community and the environment. The media is reporting about this phenomenon using the word overtourism. That’s the case in the town of Dubrovnik too, as one of the world's most famous tourist destinations. The way the media is reporting is influencing traveler’s and habitants' way of thinking. If the media is taste-makers, it means they are placing the trend, and if they’re following the trends it means they are reporting about the real events. This thesis determines the concept of overtourism with a special analysis of Dubrovnik’s tourism. In order to confirm the hypothesis, there have been two types of analysis. First is quantitative and it shows the statistics about the tourism in Dubrovnik, which is in constant growth. Qualitative analysis is content analysis of Dubrovački vjesnik as a representative newspaper of the town of Dubrovnik. The analysis has been done over a span of 10 years, from 2009. up to 2019. Content analysis showed the constant growth of negative impacts over the years which follows statistics about the constant growth of tourism. That leads to permanent negative changes in prosperity and quality of life of habitants, which confirms the hypothesis. According to that, the conclusion is that overtourism can’t be measured by only one way, but it has to be measured quantitatively and qualitatively. The measurement is supposed to be done in the early phase of tourism in order to not become overtourism.
Ključne riječi
turizam
prekomjerni turizam
Dubrovnik
mediji
Ključne riječi (engleski)
tourism
overtourism
Dubrovnik
analysis
the media
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:880849
Studijski program Naziv: Odnosi s javnostima Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra odnosa s javnostima (mag. rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-01-16 09:38:29