Naslov "Utjecaj stupnja obrazovanja medicinskih sestara na kvalitetu svakodnevne sestrinske prakse"
Naslov (engleski) "Impact of nursing education level onto the quality of daily nursing care"
Autor Snježana Busančić
Mentor Narcis Hudorović (mentor)
Član povjerenstva Vedrana Iveta (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sanja Zoranić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Narcis Hudorović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Studij Sestrinstva i Kliničkog sestrinstva) Dubrovnik
Datum i država obrane 2017-09-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Temeljne medicinske znanosti
Sažetak Razvoj medicinskih znanosti kao i složenost dijagnostičko-terapijskih postupaka rezultirali su uvođenjem sve složenijih metoda i postupaka u provođenju zdravstvene njege. Odgovarajuće provođenje kvalitetne zdravstvene njege zahtijeva kontinuiranu edukaciju i povećanje stupnja obrazovanja medicinskih sestara i tehničara.
Obrazovanje medicinskih sestara u Republici Hrvatskoj, temeljeno na europskim i svjetskim smjernicama, ima za cilj pripremiti medicinsku sestru za profesionalno i stručno provođenje zdravstvene njege. Visokoobrazovana medicinska sestra je medicinska sestra, menadžer, edukator i znanstvenik. Stoga nam je bilo važno utvrditi kako medicinske sestre i tehničari različitog stupnja obrazovanja vide važnost i korist stečenog dodatnog obrazovanja pri obavljanju svojih radnih zadataka.
Glavni cilj istraživanja je bio utvrditi postoje li razlike u stavovima medicinskih sestara i tehničara o sestrinskoj profesiji i edukaciji u odnosu na njihov stupanj stručne spreme. Cilj istraživanja je višestruk. Željeli smo utvrditi postoje li razlike u percipiranim znanjima i vještinama za upravljanje rizicima i kontrolu kvalitete zdravstvene njege kao i za provođenje znanstveno istraživačkog rada, u odnosu na stupanj obrazovanja. Ujedno smo željeli utvrditi je li stjecanjem višeg stupnja obrazovanja došlo do promjene radnog mjesta sukladno kompetencijama stečenim obrazovanjem.
Istraživanje je provedeno u ustanovama primarne, sekundarne i tercijarne zaštite na području Republike Hrvatske. Ispitanici su medicinske sestre i tehničari različitog stupnja obrazovanja. Od ukupno 360 ispitanika, 117 je sa srednjoškolskim obrazovanjem, 203 su prvostupnici/ce sestrinstva, a 40 je diplomiranih medicinskih sestara odnosno magistara sestrinstva. Prosječna životna dob ispitanika je 40 godina s prosječnom duljinom radnog staža 11,72 godine.
Rezultati istraživanja pokazali su kako postoji značajna razlika u stavovima medicinskih sestara i tehničara o sestrinskoj profesiji i edukaciji u odnosu na njihov
stupanj stručne spreme. Obrazovanije medicinske sestre i tehničari pokazuju pozitivnije stavove o percipiranim znanjima važnim za upravljanje rizicima i kontrolu kvalitete zdravstvene njege kao i za provođenje znanstveno istraživačkog rada. Iz dobivenih rezultata našeg istraživanja također je vidljivo kako kod medicinskih sestara koje su stekle stupanj obrazovanja prvostupnik/ca dolazi do promjene radnog mjesta, ali se isto ne može reći i za diplomirane medicinske sestre odnosno magistre sestrinstva.
Sažetak (engleski) The development of medical science and the complexity of diagnostic and therapeutic procedures have resulted in introduction of more complex methods and procedures in the implementation of health care. Appropriate implementation of quality health care requires continuous education and increasing the nurses' education degree.
Nursing education in Croatia, based on European and international guidelines aims to prepare nurses for professional conduction of health care. A nurse with higher education is a nurse, manager, educator and scientist. So it was important for us to determine how nurses of different degree of education see the importance and benefit of the acquired additional education in the conduct of their work.
The main aim of the study was to determine whether there were differences in nurses' attitudes about nursing profession and education according to their level of qualification.There are multiple objectives of the research. We wanted to determine whether there were differences in the percived knowledge and skills for managing risks and health care quality control, as well as conduct scientific research, in relation to the degree of education. At the same time we wanted to determine if the acquisition of a higher level of education led to a change of a workplace according wito the competencies acquired by education.
A research was conducted in institutions of primary, secondary and tertiary health care in Croatia. Respondents were nurses of various degrees of education. In total of 360 respondents 117 have secondary education, 203 are Bachelor nurses and 40 are master degree nurses. The average age of respondents is 40 with an average length of service 11,72 years.
The results showed that there were a significant difference in the attitudes of nurses about nursing profession and education in relation to their degree of education. More educated nurses show more positive attitudes about perceived knowledge important for managing risks and health care quality control, as well as to conduct scientific research. The results of the study also show that the nurses who
gainedfrom the Bachelor degreechange their work positions, but this is not the case for master degree nurses.
Ključne riječi
medicinska sestra
zdravstvena njega
obrazovanje
edukacija
Ključne riječi (engleski)
nurse
health care
education
training
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:870585
Studijski program Naziv: Kliničko sestrinstvo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: diplomirani medicinski tehničar (dipl. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-09-21 11:31:59