Naslov Strateška udruživanja u hotelijerstvu
Naslov (engleski) Strategic networking in hotel industry
Autor Franica Radić
Mentor Zorica Krželj Čolović (mentor)
Član povjerenstva Ivona Vrdoljak Raguž (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Dragičević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Dubrovniku (Ekonomski fakultet) Dubrovnik
Datum i država obrane 2019-06-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Hotelijerstvo se smatra jednom od važnijih djelatnosti u gospodarstvu upravo zbog njegova utjecaja na razvoj turizma. Da bi hotelska poduzeća uspješno djelovala, vrlo često se odlučuju za razvojne strategije. Strateško udruživanje je jedna od strategija rasta koja hotelijerima daje mogućnost boljeg plasmana na tržištu, povećanja poslovanja i jačanja konkurentske prednosti. Najčešći motivi strateškog udruživanja su financijski, motivi stjecanja i razmjene znanja i tehnologija te tržišni i upravljački motivi. Oblici strateškog udruživanja su klasteri, strateška partnerstva i strateški savezi. Klasterizacija predstavlja međusobno povezivanje određenih srodnih poduzeća u jedan skup radi ostvarivanja zajedničkih interesa. Upravo se klasteri smatraju temeljem unaprijeđenja konkurentnosti i profitabilnosti hrvatskog turizma. Naziva ih se i moćnim okvirom za održivi razvoj destinacije. Strateška partnerstva nude mogućnost opstanka na tržištu. Hotelska poduzeća u strateškim savezima ujedinjuju svoje snage, znanja i vještine uz određene uvjete. Cilj saveza je jačanje vlastite konkurentske pozicije. U svakom obliku udruživanja potrebna je zajednička suradnja koja će u konačnici dovesti do ostvarenja ciljeva. U okviru diplomskog rada provedeno je istraživanje na deset hotelskih poduzeća, a cilj je bio odrediti koji oblik strateškog udruživanja se najviše koristi. Nakon obrade rezultata, vidljivo je da hotelska poduzeća najčešće ulaze u ostale oblike udruživanja, odnosno udruge i zadruge.
Sažetak (engleski) Hotel industry is considered one of the most important activities in the economy because of its impact on the development of tourism. In order to make a hotel business successful, they often decide on development strategies. Strategic partnership is one of the growth strategies that give hotelier the opportunity to improve market placements, increase business and strengthen competitive advantage. The most common reasons for strategic merger are financial, motivation to acquire and exchange knowledge and technology, and market and management motives. Strategic forms are clusters, strategic partnerships, and strategic alliances. Clustering represents the interconnection of certain related companies in one set to achieve common interests. Clusters are considered to be based on improving competitiveness and profitability of Croatian tourism. They are also considered as a powerful framework for sustainable development of the destination. Strategic partnerships offer the possibility of existence on the market. The hotel company in strategic alliances unites its strength, knowledge and skills under certain conditions. The goal of the alliance is to strengthen its
own competitive position. In any form of association, joint co-operation is required which will ultimately lead to the achievement of the goals. In the framework of the graduate thesis, research was conducted on 10 hotel companies. The goal was to determine which form of strategic partnership is most beneficial. After processing the results, it is apparent that hotel companies usually enter other forms of alliances, associations and unions.
Ključne riječi
hotelijerstvo
strateška partnerstva
strateški savezi
klasteri
Ključne riječi (engleski)
hospitality
strategic partnership
strategic alliances
clusters
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:155:885728
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam, Marketing, Međunarodna trgovina, IT menadžment Smjer: Turizam Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Javna napomena 3977
Datum i vrijeme pohrane 2019-07-17 08:39:40