Naslov Poduzetnik početnik u Republici Hrvatskoj
Naslov (engleski) Start-up entrepreneurs in the Republic of Croatia
Autor Marija Beranek Peša
Mentor Anica Hunjet (mentor)
Član povjerenstva Goran Kozina (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tanja Kesić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anica Hunjet (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za ekonomiju) Koprivnica
Datum i država obrane 2017-02-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Ekonomika poduzetništva
Sažetak Tema diplomskog rada je Poduzetnik početnik u Republici Hrvatskoj. Rad se sastoji
od sedam tematskih cjelina uključujući uvod i zaključak. Rad započinje teorijskim
definiranjem pojmova i značaja poduzetništva i poduzetnika te poduzetnika početnika
u Republici Hrvatskoj. Objašnjene su definicije poduzetništva, poduzetničkog procesa
te koje su prednosti i nedostaci ulaska u poduzetništvo. Objašnjen je značaj
poduzetnika te koji su razlozi za pokretanje poduzetničkog pothvata, što nam je sve
potrebno za pokretanje poduzetničkog pothvata te najčešće pogreške poduzetnika
početnika. Ostala teorijska saznanja odnose se na poduzetnika početnika u Republici
Hrvatskoj. Objašnjeni su načini ulaska u poduzetničke aktivnosti, pravni oblici
poduzetničke djelatnosti te koji su poticaji za poduzetnike početnike u Republici
Hrvatskoj. Navedeno je na koji način doći do kapitala i koje su perspektive razvoja
poduzetnika početnika.
Polazeći od razloga zbog kojih bi ispitanici pokrenuli vlastiti posao te prepreka na
koje bi nailazili javila se ideja o provođenju istraživanja o pokretanju vlastitog posla u
Republici Hrvatskoj. Provedenim istraživanjem se utvrdilo u kojoj su mjeri ispitanici
upoznati sa samim pojmom poduzetnik početnik te koje su njihove namjere i stavovi
o temama vezanim uz pokretanje vlastitog posla.
Predmet istraživanja je ispitivanje spremnosti pokretanja vlastitog posla. Podaci su
prikupljeni pomoću anketnih upitnika putem društvenih mreža (WhatsApp, Viber,
Facebook), e-maila i SMS poruka. U istraživanju je sudjelovalo 130 ispitanika
različitih dobnih skupina, spola, stupnja obrazovanja i statusa zaposlenja.
Rezultati istraživanja pokazuju da među ispitanicima postoji interes za pokretanjem
vlastitog posla ili da su već pokrenuli vlastiti posao te da je razlog pokretanja vlastitog
posla želja da samostalno rade i stvaraju nešto svoje. Veliki broj ispitanika smatra da
obrazovne institucije u Republici Hrvatskoj dovoljno ne podupiru razvoj poduzetništva
te da poduzetnici još uvijek nemaju dovoljnu potporu države.
Tijekom pisanja rada korišteni su različiti izvori podataka, od priručnika, stručnih
knjiga, stručnih i znanstvenih časopisa te podaci prikupljeni vlastitim istraživanjem.
Sažetak (engleski) The theme of this paper are start-up entrepreneurs in the Republic of Croatia. The
work consists of seven thematic sections including an introduction and conclusion.
The paper starts with the theoretical definitions of concepts and the importance of
entrepreneurship, entrepreneurs and business start-ups in Croatia. It explains the
definitions of entrepreneurship, the entrepreneurial process, and the advantages and
disadvantages of entering into entrepreneurship. It explains the importance of
entrepreneurs and the reasons for engaging into entrepreneurial ventures and the
most common mistakes along the way. Other theoretical knowledge relates to
business start-ups in Croatia. The methods of entering into entrepreneurial activity,
legal forms of business activity and the incentives for entrepreneurs in Croatia are
listed as well as how to get to the capital and the perspective of the development of
new ventures.
The idea of researching entrepreneurship in Croatia emerged from the questions of
why people in Croatia start their business and the obstacles they encounter. The
conducted research determined the extent to which respondents were aware of the
concept of start-up entrepreneurship and what their intentions and attitudes are on
the issues related to becoming entrepreneurs.
The aim of the research is to test the readiness for starting your own business. Data
was collected using questionnaires on social networking sites (WhatsApp, Viber,
Facebook), e-mail and text messages. The study included 130 people of different
age groups, gender, education level and employment status.
The research results show that among the respondents there is an interest for
starting their own business. Some have already started their own business and they
claim the reason was a desire to work independently and create something of their
own. A large number of respondents believe that educational institutions in the
Republic of Croatia do not sufficiently support the development of entrepreneurship
and that entrepreneurs still do not have sufficient support from the state.
During the creation of this paper different data sources, manuals, technical books,
technical and scientific journals and data collected from my own research were used.
Ključne riječi
poduzetništvo
poduzetnik
poduzetnik početnik
Ključne riječi (engleski)
entrepreneurship
entrepreneur
start-up entrepreneurs
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:998690
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina Smjer: Turizam i Međunarodna trgovina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-03-16 17:27:26