Naslov Elektomagnetski akcelerator i regenerativna kočnica
Naslov (engleski) Electromagnetic accelerator and regenerative brake
Autor Jakov Soldić
Mentor Zlatko Botak (mentor)
Član povjerenstva Katarina Pisačić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Zlatko Botak (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Horvat (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za strojarstvo) Koprivnica
Datum i država obrane 2017-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Strojarstvo Proizvodno strojarstvo
Sažetak U završnom radu predstavljen je inovativni koncept izvedbe hibridnog pogona automobila. Inovativni koncept MAGREG – elektromagnetski akcelerator i regenerativna kočnica (dalje u tekstu MAGREG) međunarodno je nagrađivana inovacija autora ovog rada. Primjena MAGREG-a je u auto industriji, sa značajkama poboljšanja ubrzanja, bržeg i sigurnijeg zaustavljanja vozila, smanjenja potrošnje goriva kroz više faza, te eliminacije trošenja mehaničkih kočnica. MAGREG jest izvedba hibridnog pogona
... Više automobila, drugačija od postojećih, koji ujedno zamjenjuje klasične mehaničke kočnice. Osmišljen je na principu rada istosmjernog elektro-motora, te djeluje neposredno na pogonske kotače. Koncept se zasniva na dodavanju fiksne zavojnice na osovine automobila (rotor) i dvaju magnetskih ploča različitih polariteta (stator), savijenih tako da je presjek luk/kružni isječak. Radijus planarne zakrivljenosti magnetskih ploča je takav, da mu je središte u središtu presjeka osovine. Sustavom se upravlja pomoću upravljivog napajanja (napajanje upravlja), te putem logičkog sklopovlja koje sprječava kolizije i upravlja svim dodatnim procesima. Sustav se spaja na postojeće komande automobila. Pritiskanjem papučice gasa, sustav "pomaže" motoru s unutarnjim izgaranjem da savlada inerciju automobila; poboljšava se ubrzanje, smanjuje potrošnja goriva, rasterećuje prijenos. Pritiskanjem papučice kočnice, sustav koči pomoću elektromagnetske sile; očekuje se brži odaziv, kraći put kočenja i eliminacija troška zamjene mehaničkih kočnica. Kroz cijelo vrijeme, sustav radi i kao regenerativni, te induciranu snagu sprema u bateriju/akumulator. Izrađen je laboratorijski prototip, smanjene snage i opterećenja u valjanom omjeru. Na takvom prototipu kani se ispitati svaki tehnološki rizik i nepoznanica, primjena drugih nekonvencionalnih materijala (s fokusom na isplativost), te upravljanje s nekoliko jednostavnih logičkih sklopovlja. Ovom projektu potrebna je šira provjera inovativnog koncepta, iz razloga što postoje tehnološki rizici, koji se iskustveno i nikako drukčije osim pokusom, mogu provjeriti. Dodatno, namjerava se provjeriti, te prema teorijskoj mogućnosti razviti upravljanje rotacijskim magnetskim poljem, temeljeno na istraživanjima Nikole Tesle. Razvoj upravljanja pomoću elektro magnetskog polja pružio bi još jednu mogućnost za sam princip rada MAGREG-a kao akceleratora. Očekuje se da će se kroz ispitivanja doći do stabilnog modela, a tehnološki rizici biti uklonjeni razvojem. Sakrij dio sažetka
Sažetak (engleski) This paper presents an innovative concept of the hybrid drive of the car. Innovative Concept MAGREG - Electromagnetic Accelerator and Regenerative Brake (hereinafter MAGREG) is an internationally rewarded innovation of the author of this paper. The application is in the automotive industry, with features to improve acceleration, faster response and safer stopping of the vehicle, reducing fuel consumption through several phases and elimination of wear of mechanical brakes. MAGREG is
... Više a version of the car hybrid drive, different from the existing ones, which also replaces the mechanical brakes. It is designed on the principle of operation of the DC electric motor and it is acting directly on the drive wheel. The concept is based on adding fixed coils to car axles (rotor) and two ferromagnetic plates (the stator) curved so that the cross-section is the circular clip/arc. The radius of curvature of the magnetic plate is such that its center is in the center of the shaft. The system is controlled using the manageable power (power-operated), and the logical circuitry that prevents collisions and manages all additional processes. System integrates with existing controls of the car. By pressing the accelerator pedal, the system "helps" the internal combustion engine to overcome the inertia of the car; improves acceleration, reduces fuel consumption, unburden transmission. By pressing the brake pedal, system brakes using electromagnetic force; faster response is expected, shorter braking distances, elimination of the cost of replacing the mechanical brakes. Through all the time, the system operates as a regenerative and it stores induced power to the battery. Laboratory prototype is developed, it is reduced in size, power and load in the correct proportion. By such a prototype, intention is to examine every technological risk and uncertainties, the application of other materials (with a focus on profitability) and management with some simple logic circuitry. This project requires extensive assaying of the innovative concept, because of technological risks that can be solved or proven in none other way than experimentally. In addition, there is intention to check the theoretical possibilities and development of manageable rotating magnetic field, based on the research of Nikola Tesla. Development of such principle would offer more possibilities. It is expected that testings will result by stable model and that technological risks will be solved. Sakrij dio sažetka
Ključne riječi
MAGREG
hibridni pogon
automobil
autoindustrija
regeneracija
ušteda
inovacija
Ključne riječi (engleski)
MAGREG
hybrid drive
car
car industry
regeneration
savings
innovation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:664900
Studijski program Naziv: Proizvodno strojarstvo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka strojarstva (bacc. ing. mech.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-23 12:50:16