Naslov Utjecaj imidža marke na odabir luksuznog kozmetičkog proizvoda
Naslov (engleski) The influence of brand image in choosing luxury cosmetic product
Autor Monika Jurić
Mentor Anica Hunjet (mentor)
Član povjerenstva Goran Kozina (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ante Rončević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anica Hunjet (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za ekonomiju) Koprivnica
Datum i država obrane 2018-02-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Ponašanje potrošača je dinamička interakcija spoznaje i čimbenika okružja koji se reflektiraju na ponašanje i promjenu raznih aspekata života potrošača. Danas diljem svijeta postoje milijarde potrošača koji kupuju proizvode. Kozmetički proizvod je svaka tvar ili smjesa koja je namijenjena dodiru s vanjskim dijelovima tijela (koža, kosa, nokti) ili sa zubima i sluznicom usne šupljine isključivo radi njihova čišćenja, parfimiranja, zaštite i održavanja u dobrom stanju, mijenjanja njihova izgleda ili korekcije tjelesnih mirisa. Luksuz označava materijalne stvari koje čovjeku ne pružaju zadovoljenje njegovih egzistencijalnih potreba već mu stvara osjećaj udobnosti, dokazuje posjedovanje novca i bogatstva te visoki društveni status. Stoga, luksuzni kozmetički proizvodi su proizvodi visoke kvalitete, skupocjeni su te stvaraju udobnost i osjećaj superiornosti kod pojedinca. Tržište je zasićeno luksuznim kozmetičkim proizvodima i zbog toga bi se svaki luksuzni kozmetički proizvod trebao diferencirati od drugih kako bi se istaknuo i imao bolju potrošnju. Ovaj rad istražuje na koji se način otkriva stav potrošača prema marki luksuznog kozmetičkog proizvoda te utvrđuje ulogu takvog proizvoda iz perspektive potrošača. Provedeno je istraživanje na uzorku od 124 ispitanika pomoću anketnog upitnika. Najviše potrošača koji kupuju i koriste luksuzni kozmetički proizvod su žene. Proizvođači bi trebali spoznati elemente koji utječu na stav i percepciju potrošača te bi trebali stvoriti zadovoljstvo potrošača temeljem njihovih želja i potreba.
Sažetak (engleski) The behavior of consumers can be defined as a dynamic interaction between cognition and environmental factors which reflects on the behavior and the modification of various aspects of consumers' lives. Today, all around the globe there are billions of consumers that purchase various products. A cosmetic product is defined as any matter or compound intended for interaction with external parts of the human body (e.g. hair, skin, nails) or with teeth and oral mucosa, with the purpose of cleansing, perfuming, protecting and maintaining health, altering the appearance or modifying body odor. The term “luxury“ denotes all tangible items that cater not to the basic existential needs of people, but rather create a sense of comfort and serve as a proof of wealth and financial stability as well as of a high social status. Therefore, luxurious cosmetic products can be seen as high-quality products, they are precious and create a feeling of comfort and superiority. Markets are saturated with luxurious cosmetic products and as a consequence of that, every luxurious product should differentiate from other similar products in order to come to the fore and ensure high-level sales. This thesis analyzes the methods of recognizing consumers' attitudes towards luxurious cosmetic brands and aims to define the role played by the mentioned products for potential consumers. Research has been carried out on the sample of 124 subjects by means of a survey questionnaire. The research has recognized mostly women as consumers that purchase and use luxurious cosmetic products. Manufacturers of such products should take into account the factors that influence the attitudes and the perception of customers, and they should aim to create a higher level of satisfaction of consumers on the basis of their needs and desires.
Ključne riječi
imidž
marka
luksuz
kozmetički proizvod
luksuzni kozmetički proizvod
potrošač
Ključne riječi (engleski)
image
brand
luxury
cosmetic product
a luxurious cosmetic product
consumer
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:407277
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina Smjer: Turizam i Međunarodna trgovina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-03-08 17:15:04