Naslov Utjecaj glazbe i boje na ponašanje potrošača u trgovačkim centrima
Naslov (engleski) The influence of music and color on consumer behavior in shopping malls
Autor Tina Vitez
Mentor Anica Hunjet (mentor)
Član povjerenstva Goran Kozina (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ante Rončević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anica Hunjet (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za ekonomiju) Koprivnica
Datum i država obrane 2018-02-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Glazba i boje kao dio osjetilnog marketinga prisutni su svuda oko nas, no imaju li utjecaj na ponašanje potrošača u trgovačkim centrima i na njihove odluke prilikom odabira proizvoda otkriti će se u ovome radu. Prvi dio rada odnosi se na vrste i karakteristike shopping centara dok će se u drugom djelu prikazati model ponašanja potrošača te procesi kroz koje on prolazi tijekom donošenja odluke. Nadalje, u radu će se objasniti i impulzivna kupovina zajedno sa teorijom traženja uzbuđenja kao i karakteristike te način na koji djeluju na potrošača. Osjetilni marketing ima snažan utjecaj na ponašanje potrošača, a on se odnosi na atmosferu prodajnog mjesta, gužvu, boju, glazbu, osvjetljenje i rasvjetu. Marketinški stručnjaci koriste se raznim trikovima kako bi što jače u potrošačima pobudili želju i potrebu za proizvodom, a na taj način ušli u njihovu svijest. Sve je važnija primjena osjetilnog marketinga usmjerenog na ljudska osjetila, emocije i ponašanje potrošača.
Na koji način glazba i boje, kao i ostali elementi osjetilnog marketinga utječu na potrošače, prikazati će se u nastavku rada. Život bez glazbe gotovo je nemoguće zamisliti, a njezin tempo i glasnoća itekako utječu na ponašanje potrošača u trgovačkim centrima. Pozadinska glazba u trgovinama povezana je sa procesom kupnje i dužinom boravka potrošača u njoj. Gotovo svi brendovi pažljivo biraju pjesme kako bi pobudili zainteresiranost potrošača za kupovinom, i ispunili svoj cilj – privući, a ne otjerati kupca. Zajedno sa atmosferom prodajnog mjesta, gužvom, bojama te rasvjetom i osvjetljenjem glazba postaje jedan od glavnih trikova današnjih marketinških stručnjaka. U svrhu dokazivanja utjecaja glazbe i boje na donošenje odluke o kupnji za potrebe rada provedeno je i istraživanje na skupini od 164 ispitanika. Rezultati istraživanja prikazani su u završnom djelu rada.
Sažetak (engleski) Music and colors as part of sensory marketing are present all around us, but whether they have an impact on consumers behavior in shopping malls and their choices will be revealed in this research. The first part of the research deals with the types and characteristics of shopping centers, while the second part will show the model of consumer behavior. Furthermore, the research will also explain the impulsive shopping with the theory of excitement. Sensory marketing has a strong impact on consumer behavior, and it relates to the atmosphere in the store, the crowd, the color, the music and the lighting. Marketing experts use a variety of tricks to increase consumer desire for shopping.
How music and colors and other elements of the sensory marketing affect consumers, will be shown in this research. Life without music is impossible to imagine, and it's volume affect the behavior of consumers in shopping malls. Background music is associated with the buying process and the length in the stores. It is also very important because it affects consumers interest in buying. Together with the atmosphere of the store, colors, crowd, music and the lighting becomes one of the top tricks of today's marketing experts. 164 respondents participated in the research to prove the influence of music and color of the decision in the stores. The results of the research are presented in the last part of this research.
Ključne riječi
osjetilni marketing
glazba
boja
potrošači
kupovina
Ključne riječi (engleski)
sensory marketing
music
color
consumers and shopping
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:864134
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina Smjer: Turizam i Međunarodna trgovina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-03-20 09:47:07