Naslov Utjecaj hi-tech tehnologije na ponašanje turista u odabranoj turističkoj destinaciji
Naslov (engleski) Influence of hi-tech technology on the behavior of tourists in the chosen tourist destination
Autor Alen Dedić
Mentor Anica Hunjet (mentor)
Član povjerenstva Ante Rončević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Petar Kurečić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Anica Hunjet (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za ekonomiju) Koprivnica
Datum i država obrane 2018-04-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak U ovom diplomskom radu polazi se od osnovnog pojma turizma i njegovog značenja u sadašnjosti. Koje promjene su se dogodile na turističkom tržištu, koje vrsta turizma postoje, što obilježava turizam i koliko turizam utječe na ekosustave destinacija odnosno lokalnih zajednica.
Nakon objašnjenog značenja pojma turizam slijedi razrada pojma turističke destinacije. Polazna točka za turističku destinaciju su osnovni pojmovi i karakteristike koje obilježavaju turističku destinaciju. Opisani su elementi turističke destinacije i napravljena je diferencijacija koja pomaže predočiti što jedna turistička destinacija mora imati odnosno što ju čini destinacijom. Uspjeh turističke destinacije ovisi o velikom broju faktora, a u ovome diplomskom radu navedeni su faktori koji služe za ostvarivanje konkurentske prednosti.
Da bi se konkurentska prednost ostvarila potrebno je vodstvo stručnog menadžmenta koji će imati velike uloge i zadaće u ostvarivanju istoga. U ovom radu primijetiti će se da dionici turističke destinacije nisu samo potrošač i ponuditelj nego da je taj lanac involviranih puno opsežniji. Dionici su svi subjekti, pojedinci koji sudjeluju na turističkom tržištu ili destinaciji. Uz ponuditelje tu se nalaze i njihovi dobavljači, investitori, savjetnici i drugi.
Da bi se postigao uspjeh na turističkom tržištu potrebno je poznavanje ponašanja potrošača. U ovome radu razlučiti će se vrijednost za potrošača, koliko zadovoljstvo ima utjecaja na buduće kupnje, koje su metode za stvaranje osjećaja zadovoljstva kod potrošača i koji su motivi potrošača za odlazak u turističku destinaciju.
Među novim trendovima u turizmu spominje se i utjecaj hi – tech platformi na ponašanje potrošača. Ovaj rad sadrži poslovnu ideju i njenu razradu. Tehnologija i platforme su najbolji distribucijski kanali i kao takvi imaju veliki utjecaj na turizam i potrošače.
U zadnjem dijelu rada provedeno je istraživanje na 200 ispitanika, a cilj istraživanja je uvidjeti koliki utjecaj tehnologija ima na turiste i kojim kanalima dolaze do spoznaje o turističkim destinacijama.
Sažetak (engleski) This thesis starts from the basic notion of tourism and its meaning in the present. Which changes have occurred on the tourism market, which type of tourism exists, what characterize tourism and how much tourism affects the ecosystem of destinations or local communities.
After the explanation of the term tourism thesis follows an elaboration of the concept of the tourist destination. The starting point for choosing a tourist destination is the basic information and characteristics that characterize the tourist destination. In the thesis, elements of a tourist destination are described as well as differentiated which shows what a specific tourist destination must have or what makes it a tourist destination. The success of a tourist destination depends on numerous factors, and in this thesis factors which are required to realize a competitive advantage are introduced.
In order to achieve the competitive advantage, it is necessary to have the leadership of an expert. In this thesis, it will be noted that the tourist destination is not only about a consumer and a supplier, but that the value chain is much more comprehensive. All the subjects in the chain are the stakeholders, including and not limited to all individuals which participating in the tourist market or destination. With suppliers, there are also investors, consultants, and others.
In order to achieve success in the tourist market, it is necessary to understand the consumer behavior. This thesis will distinguish consumer value, how much impact it has on future purchases, what are the methods for creating consumer satisfaction, and what motivates consumers to go to a tourist destination.
Among the new trends in tourism, the impact of hi-tech platforms on consumer behavior is also mentioned. This thesis contains a business idea and its elaboration. Technology and platforms are the best distribution channels and as such have a great impact on tourism and consumers.
In the last part of the thesis, a survey was conducted with 200 respondents, and the aim of the research was to find out what impact technology has on tourists and with which channels they get information about tourist destinations
Ključne riječi
ponašanje potrošača
tehnologija
turizam
održivi turizam
obilježja turizma
turistička destinacija
menadžment turističke destinacije
novi trendovi u turizmu
Ključne riječi (engleski)
consumer behavior
technology
tourism
sustainable tourism
tourist destination
tourism destination management
new trends in tourism
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:322431
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina Smjer: Turizam i Međunarodna trgovina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-04-20 13:34:01