Sažetak | Novinarstvo danas, pogotovo online novinarstvo, razvilo je takav sustav dijeljenja informacija korisnicima gdje se prvo gleda brzina, konkurencija, profit, koliko je neki tekst kliknut, a tek onda javni interes. Iako sama svrha novinarstva počinje s javnim interesom, a tako treba biti i danas, ipak moramo prihvatiti činjenicu Maroja Mihovilovića koji u svojoj knjizi „Profesionalni novinar“ kaže kako je novinarstvo biznis, a kada imate biznis, potreban je profit kako bi opstao.
Kako biste zaradili putem online medija, morate imati oglašivače. Da biste imali oglašivače, netko vas mora čitati, odnosno klikati. Naravno, Index i SN (Sportske novosti) su dobro posjećivani (Index puno više nego SN), ali ono što ih razlikuje je velika razlika u stilu, kritičnosti i obradi tema.
Jedan od primjera koji dokazuje takvu razliku je slučaj kontroverznog biznismena i nogometnog djelatnika Zdravka Mamića. Tema rada je usporedba pisanja o Zdravku Mamiću Indexa i online izdanja sportskih novosti. Naša hipoteza je kako SN i Index imaju različite pristupe u obradi tema o Zdravku Mamiću zbog prošlosti koje imaju s Mamićem.
Ideja za temu završnog rada stigla je iz dugogodišnjeg praćenja sporta, a također je zanimljivo vidjeti koliko su slične, a zapravo različite sportske rubrike hrvatskih online medija.
Najvažnija komponenta ovog rada su tekstovi koje sam uzeo za usporedbu Indexa i SN-i u kojem su dokazane razlike u načinu obrade tema oba portala. Taj sadržaj smo analizirali metodom kvalitativne usporedbe. |