Naslov Moć, vlast, politika
Naslov (engleski) Power, authority,politics
Autor Sara Hodalj
Mentor Robert Geček (mentor)
Član povjerenstva Andrija Bernik (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Robert Geček (član povjerenstva)
Član povjerenstva Nikolina Bolčević Horvatić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za multimediju) Koprivnica
Datum i država obrane 2018-09-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija Procesi grafičke reprodukcije
Sažetak U ovom radu na temu „Moć, vlast, politika“ govoriti će se o ulozi medija, komunikaciji te manipulaciji unutar komunikacije. Komunikacija je sastavni dio društva te jezik možemo gledati kao proizvod društvenog djelovanja. Osim glavne funkcije komunikacije kao prijenosa informacija dolazi do korištenja manipulacije. Manipulacija je svakodnevno prisutna u društvu te ona utječe na kognitivnu inteligenciju osobe – pod koju spada naša sposobnost da zaključujemo, analiziramo te primjećujemo stvari. Teun Van Dijk nudi tri vrste definicije manipulacije: Socijalno- u kontekstu društva, možemo reći da se manipulacija definira kao nelegitimna dominacija koja potvrđuje društvenu nejednakost, kognitivno – spoznajno, manipulacija kao kontrola uma uključuje miješanje u procese razumijevanja, formiranje pristranih mentalnih modela i društvenih prikaza kao što su znanja i ideologije te diskurzivno – manipulacija uključuje uobičajene oblike ideološkog diskurza, kao naglašavanje naših dobrih strana i isticanje njihovih loših strana.[1] Bitno je napomenuti razliku između manipulacije i uvjeravanja. Iako je nekad teško primjetiti razliku, radi se o položaju osobe kojoj se prenosi informacija – ona sama može odlučiti kako će reagirati, tj. da li želi vjerovati ili reagirati na takav način. Ovdje će biti riječ o manipulaciji kroz jezik, medije te utjecaj boja kroz vlast i politiku.
Sažetak (engleski) In this paper on "Power, Authority, Politics", we will talk about the role of media, communication and manipulation within communication. Communication is an integral part of society and we can look at language as a product of social activity. In addition to the main function of communication as a transfer of information, the use of manipulation occurs. Manipulation is daily present in society and it affects the cognitive intelligence of a person - under which our ability to conclude, analyze, and notice things. Teun Van Dijk offers three types of manipulation definitions: Socially - in the context of society, we can say that manipulation is defined as non-dominant dominance that confirms social inequality, cognitive-cognizance, manipulation as mind control involves mixing in processes of understanding, forming biased models and social views such as knowledge and ideology, and discourse - manipulation involves the usual forms of ideological discourse, emphasizing our good faces and highlighting their bad sides. [1] It is important to note the difference between manipulation and persuasion. While it is sometimes difficult to notice the difference, it is about the position of the person to whom the information is transmitted - it can decide itself how to react, whether to believe or react in such a way. We will talk about manipulation through language, the media and the influence of color through authority and politics.
Ključne riječi
moć
vlast
politika
manipulacija
kontrola
utjecaj
mediji
Ključne riječi (engleski)
power
authority
politics
manipulation
control
influence
media
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:244316
Studijski program Naziv: Multimedija, oblikovanje i primjena Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka multimedijske i grafičke tehnologije (bacc. ing. techn. graph.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-10-18 13:52:54