Naslov Stavovi studenata o osobama s Down sindrom
Naslov (engleski) The attitudes of students about people with Down Syndrome
Autor Mateja Sakač
Mentor Jurica Veronek (mentor)
Član povjerenstva Andreja Bogdan (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jurica Veronek (član povjerenstva)
Član povjerenstva Rosana Ribić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za sestrinstvo) Koprivnica
Datum i država obrane 2018-10-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Sestrinstvo
Sažetak Down sindrom je najčešći genetski poremećaj koji nastaje uslijed viška jednog dijela kromosoma ili dijela kromosoma u jezgi svake stanice tijela. U današnje vrijeme prihvaćen je socijalni model koji naglašava odnos društva prema osobama s invaliditetom. Ono što izdvaja osobe s Down sindromom su predrasude, strahovi i neznanje. Bolje razumijevanje Down sindroma važno je kako bi se osobama s Down sidromom i njihovim obiteljima pružile adekvatne informacije i podrška.
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati trenutačne stavove i informiranost mladih o osobama s Down sidromom. Skala stavova studenata o osobama s Down sindromom sastojala se od 20 tvrdnji. U istraživanju su bile ponuđene tvrdnje o aspektima interakcije usredotočujući se na nelagodu u društvenim interakcijama, suočavanje s osobama s invaliditetom, informacije o Down sindromu i ranjivost osobe. U istraživanju je sudjelovalo 116 studenata Sveučilišta Sjever, od kojih je 96 (82,8%) ženskih ispitanika, a 20 (17,2%) muških ispitanika. Nakon deskriptivne obrade skala stavova studenata o osobama s Down sindromom inferencijalnim metodama su provjerene hipoteze.
Temeljem rezultata istraživanja može se zaključiti da nije dobivena statistički značajna razlika u stavovima o osobama s Down sindromom ovisno o spolu ispitanika. Pripadnici oba spola imaju jednako pozitivne stavove. Ovisno o dobi sudionika, i mlađi i stariji sudionici imaju jednako pozitivne stavove i ne postoji statistički značajna razlika u stavovima o osobama s Down sindromom. Jedina statistički značajna razlika koja je dobivena u stavovima o osobama s Down sindromom odnosi se na obrazovanje ispitanika. Kako bi postali društvo u kojem svaki pojedinac ima jednaka prava i mogućnosti, razvija se model inkluzije. Potrebno je poznavati izazove pred kojima se nalazi obitelj djeteta s poteškoćama u razvoju kako bi se uspostavila suradnja. Važno je da liječnik i medicinska sestra budu uključeni u djetetovu skrb i njegu. Kako bi se poboljšala kvaliteta života osoba s Down sindromom važno je da obitelj i prijatelji budu uključeni u sve aspekte života. Istraživanje pridonosi podizanju društvene svijesti i potiče prelazak iz medicinskog modela u socijalni model kako bi pripadnici društvene zajednice postali otvoreniji i kako bi s razumijevanjem prihvatili osobe s Down sindromom.
Sažetak (engleski) Down syndrome is the most common genetic disorder due to the higher part of the chromosome or part of the chromosome in the nucleus of all cell bodies. Today, a social model has been adopted that emphasizes the social attitude towards people with disabilities. What separate a person with Down Syndrome is prejudice, fear and ignorance. Better understanding of Down syndrome is important to provide adequate information and support for people with Down syndrome and their families.
The aim of this study was to examine the current attitudes and information about young people with Down's syndrome. The student attitudes of Down syndrome people contain 20 of the claims. The study offered assertions on aspects of interaction, focusing on insecurity in social interaction, dealing with people with disabilities, information on Down syndrome and vulnerability. In the study, 116 North University students participated, of which 96 (82.8%) female respondents and 20 (17.2%) male respondents. After the descriptive treatment of students' attitudes on Down syndrome patients, hypotheses were verified by inferential methods.
Based on the results of the research it can be concluded that no statistically significant difference in the attitudes of people with Down syndrome was obtained based on sex of the respondent. Both sexes have equally positive attitudes. Depending on the age of the participants, both younger and older participants have equally positive attitudes and there is no statistically significant difference in the attitudes of people with Down syndrome. The only statistically significant difference in the attitudes of people with Down syndrome refers to the education of the respondents. In order to become a society in which every individual has the same rights and opportunities, a model of inclusiveness is developing. It is necessary to know the challenges faced by a family of children with developmental difficulties in order to establish cooperation. It is important that a doctor and a nurse are involved in child care and nursing. In order to improve the quality of life of people with Down syndrome, it is important for the family and friends to be involved in all aspects of life. Research contributes to raising social awareness and encourages the move from a medical model to a social model to make community members more open and understand with people with Down syndrome.
Ključne riječi
stav
teškoća u razvoju
Down sindrom
Ključne riječi (engleski)
attitude
developmental disability
Down syndrome
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:106460
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva (bacc. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-10-30 14:19:47