Sažetak | U ovom završnom radu razmatrat ćemo o obilježjima plakata, njegovoj
povijesti, nastanku, funkcionalnosti i umjetničko-likovnoj vrijednosti. U
teorijskom dijelu završnog rada utvrdit ćemo što je plakat, njegovu povijest i
nastanak, njegovi elementi, dizajn te ga svrstati u likovne umjetnosti. Budući da
se uvid plakata i njegove stilske promjene najviše očituju kroz vrijeme
napravljena je kratka, selektirana kronologija svjetski poznatih i hrvatskih
plakata. Izdvojeni su i neki suvremeni plakati podijeljeni i predstavljeni kroz
slavne plakate, kreativne jumbo plakate, loše plakate, kontroverzne plakate i
plakate koji su plagijati nekih plakata. U istraživačkom djelu ovog završnog
rada analizirana je anketa „Znaš li plakat?“ koja je napravljena u svrhu
ispitivanja pučanstva u svezi plakata.
Ovim završnim radom želi se zaključiti da je plakat vizualna komunikacija
koja ima specifičan jezik i specifično oblikovanje, svoju estetiku i svoja načela.
Vidljivo je da u plakatu postoje dvije struje, dva pristupa. Jedan je više
umjetnički i izražava se ilustracijom, crtežom, slikom, dok drugi poruku svodi
na slovni ili geometrijski znak, koristi se strukturom površine. [1] |