Naslov Važnost grafičkog dizajna u native oglašavanju
Naslov (engleski) Importance of graphic design in native advertising
Autor Tina Žerjav
Mentor Robert Geček (mentor)
Član povjerenstva Andrija Bernik (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Darijo Čerepinko (član povjerenstva)
Član povjerenstva Robert Geček (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za multimediju) Koprivnica
Datum i država obrane 2019-09-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija Procesi grafičke reprodukcije
Sažetak Ideja ovog rada je istražiti na koji način su native oglašavanje i grafički dizajn povezani, koja je svrha native oglašavanja i grafičkog dizajna. Isto tako, istražiti jesu li korisnici svjesni da čitaju/gledaju oglas ili pak misle da je to običan sadržaj te istražiti što ljudi preferiraju u dizajnu. Nakon obrade rezultata ankete, cilj je napraviti dizajn a pritom se voditi rezultatima ankete – napraviti dizajn prema onome što većina ispitanika preferira. Svrha native oglašavanja je informirati korisnika o nekom proizvodu ili usluzi a da pritom korisnik ne osjeća agresiju ili nametanje klijentova brenda, tj. da ne osjeti marketinški pritisak. Svrha grafičkog dizajna je privući korisnika i zadržati mu pažnju, prenijeti mu neku informaciju. Kada se dizajn prožme kroz native sadržaj, korisnik će se zadržati na sadržaju, tekst u članku postat će zanimljiviji ukoliko je popraćen raznim grafikama. Spoj marketinga i grafičkog dizajna može imati veliki utjecaj na korisnika u toj mjeri da korisnik mijenja svoje ponašanje, navike, mišljenje i slično. Anketno istraživanje pokazalo je da većina korisnika ne zna što je native oglašavanje niti je svjesna da čitaju sadržaj koji je plaćen. Što se tiče grafičkog dizajna, rezultati su pokazali da su korisnici skloniji hladnim, pastelnim bojama; preferiraju minimalistički i flat dizajn te lakše čitaju sans serifne fontove u odnosu na serifne. Takvi rezultati podudaraju se s istraživanjima koja su provedena u području grafičkog dizajna.
Sažetak (engleski) The idea of this study is to research the relation between native advertising and graphic design and what is the purpose of each. Also, to find out if users are aware that they are reading/watching an ad or think it is plain content. Also, to explore what people prefer in design. After analysis of results, the goal is to create a design while managing the survey results - to make the design according to what most respondents prefer. The purpose of native advertising is to inform the user about a product or service without the user feeling aggression or imposing a client's brand, without feeling marketing pressure. The purpose of graphic design is to attract and retain users attention. When the design is permeated through native content, the user will dwell on the content, the text in the article will become more interesting if accompanied by various graphics. The combination of marketing and graphic design can have a huge impact on the user to the extent that the user changes their behavior, habits and opinions. Results show that most users do not know what native advertising is or are aware that they are reading paid content. In terms of graphic design, the results showed that users were more inclined to cool, pastel colors; they prefer minimalist and flat design and make it easier to read sans serif fonts than serif fonts. Such results are in line with studies conducted in the field of graphic design.
Ključne riječi
native oglašavanje
grafički dizajn
marketing
Ključne riječi (engleski)
native advertising
graphic design
marketing
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:782361
Studijski program Naziv: Multimedija, oblikovanje i primjena Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka multimedijske i grafičke tehnologije (bacc. ing. techn. graph.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-11-15 12:17:49