Naslov | Osnivanje dnevnog lista |
Autor | Lidija Begović |
Mentor | Goran Vojković (mentor) |
Član povjerenstva | Sanja Zlatić (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Goran Vojković (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Ana Globočnik Žunac (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Koprivnica) (Odjel za poslovanje i menadžment) Koprivnica |
Datum i država obrane | 2019-09-27, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti |
Sažetak | Tema ovog završnog rada je Osnivanje dnevnog lista u kojem je cilj pobliže objasniti dnevne listove, medije te zakon o njima, vjerodostojnost medija, obveze nakladnika, razliku između novinara i PR-a, promindžbu putem dnevnog lista te naravno pravo na ispravak.
Dnevni listovi su publikacije koje se izdaju svakoga dana i sadrže razne informacije i aktualne priče. Jedan od uspješnih informativno-političkh dnevnih listova u Hrvatskoj je Večernji list. Četiri temeljne karakteristike su: publicitet, aktualnost, univerzalnost i periodičnost. Ustrojavanje dnevnog lista započinje određenom rubrikom, raspodjelom poslova, unutraško – politička rubrika, vanjsko - politička rubrika, dopisništvo, gradska rubrika, sportska rubrika, grafičko – tehnička rubrika i na samom kraju ostale rubrike koje ne spadaju u one glavne, a bez kojih novine ne mogu. Novine su jedan od medija bez kojih se danas ne može. Zakonom o medijima uređuju se pretpostavke za ostvarenje načela slobode medija, prava pravnih i fizičkih osoba koje djeluju na području javnog informiranja. Promatrajući trenutno stanje u medijima, može se zaključiti da gube na vjerodostojnosti iz razloga što se običan naslov preuveličava kako bi priča zaintrigirala ljude, kako bi se broj pregleda ili tiskanih izdavanja povećao. Nakladnik je fizička ili pravna osoba koja objavljuje programske sadržaje putem tiska, te je obvezan obavljati djelatnost na području javnog informiranja u skladu s odredbama zakona. Promidžba je model oglašavanja kako bi javnost upoznala određeni proizvod, koju možemo nazvati još i reklamom. U slučaju povrede osobnih prava ili ugleda putem neke objave, osoba ima pravo prema Zakonu o medijima zahtjevati ispravak objavljene inrofmacije. |
Sažetak (engleski) | The theme of this final paper is the Establishment of a daily newspaper, which aims to explain in more detail the daily newspapers, the media and the law on them, the credibility of the media, the obligations of the publisher, the difference between journalists and PR, the promotion through the daily newspaper and of course the right to rectification.
Daily newspapers are publications that are published daily and contain various information and current stories. One of the successful daily newspapers in Croatia is Vecernji List. The four basic characteristics are: publicity, topicality, universality and periodicity. The organization of the daily newspapers begins with a specific heading, division of affairs, internal political column, foreign political column, correspondence, city column, sports section, graphic and technical section and at the end other sections which do not belong to the main ones, without which the newspapers do not can. Newspapers are one of the media that cannot be missing today. The Media Act regulates the prerequisites for the realization of the principle of freedom of the media, the rights of legal and natural persons active in the field of public information. Looking at the current situation in the media, it can be concluded that they are losing credibility because the ordinary title is exaggerated to intrigue people, to increase the number of reviews or prints. The publisher is a natural or legal person who publishes program contents through the press and is obliged to perform activities in the field of public information in accordance with the provisions of the law. Advertising is a model of advertising for the public to get to know a particular product, which we can also call advertising. In case of violation of personal rights or reputation through some publication, the person has the right to request the correction of the published information according to Media Act. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:122:442084 |
Studijski program | Naziv: Poslovanje i menadžment u medijima Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) poslovanja i menadžmenta u medijima (bacc. oec.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2020-03-26 11:50:12 |