Naslov Osobnost kao faktor ponašanja potrošača
Naslov (engleski) Personality as a factor in consumer behavior
Autor Veronika Jambrek
Mentor Anica Hunjet (mentor)
Član povjerenstva Ante Rončević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anica Hunjet (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dijana Vuković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za ekonomiju) Koprivnica
Datum i država obrane 2020-03-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Cilj ovog diplomskog rada bio je detaljnije istražiti kakav utjecaj i značaj ima osobnost potrošača na njegovo ponašanje tijekom kupnje. Da bi osoba bila potrošač mora potrošiti svoja novčana sredstva da bi zadovoljila neke potrebe, stoga dolazi do procesa kupovine, kod koje dolazi do određenog ponašanja potrošača. Na ponašanje potrošača djeluju razni čimbenici, a najčešći su: društveni, osobni, psihološki i situacijski čimbenici. Osobnost se može opisati kao trajni splet osobina, čineći pojedinca i njegovo ponašanje jedinstvenim, a doživljaje dosljednim. Umjesto podjele ljudi na određene tipove, znanstvenici su se fokusirali na osobine ličnosti, a najprihvaćenije osobine ličnosti su dimenzije ličnosti iz poznatog modela Big Five: ekstraverzija, ugodnost, savjesnost, emocionalna stabilnost i intelekt. Kako bi se bolje objasnila osobnost potrošača, potrebno je također objasniti i kako dolazi do odluke o kupnji te kakve vrste kupnje postoje. Za moguće nezadovoljstvo nakon kupnje, bitno je spomenuti zaštitu potrošača, a taj dio naveden je kao informativan dio za sve potrošače. Pomoću istraživanja utvrđuje se koliko je zapravo potrošačima važna njihova osobnost kod odluke o kupnji. U današnje vrijeme svi prodavači bore se za kupca, a svima je poznato kako je vjeran kupac najbolji kupac. Možda izgleda lako, ali vrlo je kompleksno zadržati potrošača u današnje vrijeme te je potrebno mnogo truda, rada i energije da bi se to postiglo, stoga treba dobro upoznati osobnosti potrošača.
Sažetak (engleski) The purpose of this work was research of influence and importance of a consumer's personality has on theirs purchasing behavior. In order for a person to be a consumer, they have to spend their money to satisfy some needs, so there is a buying process that involves some consumer behavior. Consumer behavior is influenced by various factors, the most common being social, personal, psychological and situational factors. Personality can be described as a lasting set of traits, making the individual and his or her behavior unique and experience consistent. Instead of dividing people into specific types, scientists have focused on personality traits, and the most accepted personality traits are personality dimensions from the famous Big Five model: extraversion, pleasantness, conscientiousness, emotional stability, and intellect. In order to better explain the personality of the consumer, it is also necessary to explain how the purchase decision is made and what types of purchases exist. For possible post-purchase dissatisfaction, it is important to mention consumer protection, and this section is listed as an informative section for all consumers. The research determines how important consumers really are to their customers when making a purchase decision. Nowadays, all sellers are fighting for a buyer, and everyone knows that a loyal customer is the best buyer. It may seem easy, but it is very complex to keep the consumer in the present day, and it takes a lot of effort, work and energy to achieve this, so one must be well acquainted with the consumer's personalities.
Ključne riječi
potrošač
čimbenici ponašanja potrošača
osobnost
čimbenici osobnosti
kupovina
zaštita potrošača
Ključne riječi (engleski)
consumer
consumer bahvior factors
personality
personality factors
shopping
consumer protection
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:336007
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina Smjer: Turizam i Međunarodna trgovina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-09-01 07:09:55