Naslov Sustavi potpore u zdravstvenoj njezi - Problemi i nedostaci funkcionalnog modela iz perspektive bolesnika i medicinske sestre
Naslov (engleski) Health care support systems - problems and shortcomings of the functional model from the perspective of the patient and the nurse
Autor Marija Stančin
Mentor Marijana Neuberg (mentor)
Član povjerenstva Ivana Herak (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Neuberg (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vesna Sertić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za sestrinstvo) Koprivnica
Datum i država obrane 2020-12-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Sestrinstvo
Sažetak Sustavi potpore u zdravstvenoj njezi su od velike važnosti kako bi se medicinske sestre mogle usmjeriti na pružanje kvalitetnije zdravstvene njege bolesniku.
Iako se sustavi potpore mogu podijeliti na: sustav potpore u upravljanju ljudskim potencijalima i sustav potpore u procesu provođenja zdravstvene njege, u radu se veća pozornost usmjerila na sustav strukturne potpore, odnosno modele organizacije zdravstvene njege, a prvenstveno funkcionalni model koji je i istražen kroz anonimnu anketu medicinskih sestara koje rade ili su radile u istom. Funkcionalni model organizacije rada ima svoje prednosti i nedostatke, a nedostaci, odnosno problemi istraženi kroz anketu daju nam uvid razine zadovoljstva bolesnika i medicinske sestre. Zadovoljstvo bolesnika zdravstvenom njegom, komunikacijom, dobivanjem potrebnih informacija i uputa u većini slučajeva ovisi od medicinskih sestara/tehničara koji pružaju iste, dok na zadovoljstvo medicinske sestre utječe više faktora kao što su, komunikacija s bolesnikom, obitelji, komunikacija s ostalim zdravstvenim osobljem, sposobnosti medicinske sestre, izloženost stresnim situacijama, motivacija za posao ili pak nagrada za uspješan rad.
Komunikacija kao glavni segment u zdravstvenoj njezi bolesnika, u istraživanju je prikazana u većem omjeru kako bi se dobilo više saznanja o komunikacijskim vještinama medicinskih sestara, te sama problematika koja proizlazi iz lošeg i neprofesionalnog načina komuniciranja. Iskustvo medicinske sestre u komunikaciji i dobra procjena sugovornika pri prvom kontaktu znatno može poboljšati daljnji tijek zajedničke suradnje. Izvor nezadovoljstva medicinskih sestara nije nužno sama koncepcija rada, nezadovoljstvo medicinskih sestara često proizlazi iz nedovoljno razvijenih komunikacijskih vještina, koje za posljedicu imaju krivu procjenu i mišljenje, bilo o glavnoj sestri ili ostalim kolegicama i kolegama. Stavovi medicinskih sestara i njihovo zadovoljstvo/nezadovoljstvo na radnom mjestu iako je osobnost svakog pojedinca, ima značajan utjecaj na bolesnika i na njegovo zadovoljstvo zdravstvenom njegom. Stres na radnom mjestu s kojim se susreće većina medicinskih sestara je neizostavan čimbenik za nastanak nezadovoljstva istih, a njegovo negativno djelovanje na medicinsku sestru ima odraz u provođenju zdravstvene njege.
Sažetak (engleski) Healthcare support systems are of great importance for nurses to focus on providing better quality healthcare to patients.
Although support systems can be divided into the support system in human resources management and the support system in the process of health care, this paper focuses more on the structural support system. More specifically, it focuses on the models of health care organization and primarily on the functional model that has been examined in an anonymous survey of nurses who work or have worked in it. The functional work organization model has its advantages and disadvantages. The disadvantages and problems examined in the survey give us an insight into the level of satisfaction of patients and nurses. A patient's satisfaction with health care, communication, obtaining the necessary information and instructions in most cases depends on the nurses/technicians providing the same. A nurse's satisfaction is influenced by several factors, such as communication with the patients and their families, communication with other health care personnel, the nurse's own abilities, exposure to stressful situations, motivation for work or a reward for successful work.
As the main segment of health care, communication has been presented in the survey in a larger proportion, in order to gain more knowledge about the communication skills of nurses, as well as the very problems arising from poor and unprofessional communication. A nurse's communication experience and a good assessment of the interlocutor at first contact can significantly improve the further course of their cooperation. The source of dissatisfaction for nurses is not necessarily in the very concept of work. A nurse's dissatisfaction often stems from underdeveloped communication skills, which result in a wrong assessment or opinion, whether about the head nurse or other colleagues. The attitudes of nurses and their satisfaction/dissatisfaction in the workplace, although different for each individual, have a significant impact on the patient and on his satisfaction with health care. Stress that most nurses experience in the workplace inevitably causes the emergence of dissatisfaction among them, and its negative effect reflects in the implementation of nursing care.
Ključne riječi
Sustavi potpore
organizacijski modeli
komunikacija
zadovoljstvo medicinskih sestara/tehničara
Ključne riječi (engleski)
Support systems
organizational models
communication
satisfaction of nurses/technicians
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:221914
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva (bacc. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-02-04 18:02:18