Naslov Procjena kvalitete mentorskog rada u sestrinstvu
Naslov (engleski) Assessing the quality of mentoring in nursing
Autor Karmen Bertić
Mentor Marijana Neuberg (mentor)
Član povjerenstva Adrijana Višnjić-Jevtić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Neuberg (član povjerenstva)
Član povjerenstva Josip Pavan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za sestrinstvo) Koprivnica
Datum i država obrane 2020-11-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Sestrinstvo
Sažetak UVOD I CILJ: Mentorstvo u sestrinstvu je kompleksan proces u razvoju i profesionalnom osposobljavanju prvostupnica sestrinstva. Cilj ovog rada je procijeniti kvalitetu mentorskog rada u sestrinstvu. Istraživanja pokazuju kako je potrebno govoriti o specifičnostima mentoriranja u sestrinstvu te je ovakav prikaz rezultata koristan i bitan za uvid u daljnji razvoj mentorstva u sestrinstvu.
METODE RADA: Provedena je retrospektivna istraživačka studija o procjeni kvalitete mentorskog rada u sestrinstvu u razdoblju od 21.09.2020. godine do 25.09.2020. godine. Provedene su dvije ankete o procjeni kvalitete mentorskog rada. Jedna anketa bila je namjenjena mentorima i njihovoj samoprocjeni kvalitete mentorskog rada, a druga je anketa bila namjenjena studentima koji su procjenjivali kvalitetu mentorskog rada. U istraživanju je sudjelovalo 140 mentora i 140 studenata sestrinstva i prvostupnica sestrinstva koji su dobrovoljno pristali ispuniti upitnik o samoprocjeni/procjeni kvalitete mentorskog rada.
REZULTATI: Studenti i prvostupici sestrinstva procijenili su kvalitetu mentorskog rada prosječnom ocijenom 3,36. Najbolje ocijenjene tvrdnje su vezane za edukaciju, dijeljenje znanja i iskustva te upoznavanje sa specifičnostima odjela i zdravstvenom njegom pacijenata koja je specifična za neke odjele. Najlošije ocjenjene tvrdnje su vezane za provedeno vrijeme na vježbovnoj nastavi sa studentima. Aritmetička sredina samoprocjene mentorskog rada iznosi 4,59. Najbolje ocijenjene tvrdnje u samoprocjeni mentorskog rada vezane su kao i kod procjene studenata za edukaciju, dijeljenje znanja i upoznavanje sa specifičnostima odjela i zdravstvenom njegom pacijenata koja je specifiča za neke odjele. Najlošije ocjenjena je tvrdnja da se studenti ne puštaju ranije sa vježbovne nastave. U samoprocjeni mentorskog rada samo je jedna tvrdnja “Ne puštam studenete ranije sa vježbovne nastave“ ocjenjena sa bodom 1 i to od strane 3 anketirana mentora. Samoprocjena kvalitete mentorskog rada od strane mentora značajno je veća u odnosu na procjenu kvalitete studenata sestrinstva i prvostupnika sestrinstva. Ne postoji značajna razlika u kvaliteti mentorskog rada između magistra sestrinstva/diplomiranih sestara i prvostupnika sestrinstva. Isto tako ne postoji značajna razlika u kvaliteti mentorskog rada s obzirom na godine radnog iskustva.
ZAKLJUČAK: Mentorstvo u sestrinstvu je kompleksan proces u razvoju i profesionalnom osposobljavanju prvostupnica sestrinstva. U sestrinstvu se teorijska i praktična znanja nadopunjavaju, stoga vrlo važnu ulogu u obrazovanju ima i sam mentor odnosno kvaliteta njegovog znanja, prenošenja znanja i mentorskih sposobnosti.
Sažetak (engleski) INTRODUCTION AND GOALS: Mentoring in nursing is a complex process in the development and professional training of bachelors of nursing. The aim of this paper is to assess the quality of mentoring work in nursing. Research shows that it is necessary to talk about the specifics of mentoring in nursing, and this presentation of results is useful and important for insight into the further development of mentoring in nursing. METHODS: A retrospective research study was conducted to assess the quality of mentoring in nursing in the period from 21.09.2020. until 25.09.2020. Two surveys were conducted to assess the quality of mentoring work. One survey was intended for mentors and their self-assessment of the quality of mentoring work, and the other survey was intended for students who assessed the quality of mentoring work. The research involved 140 mentors and 140 nursing students and bachelors of nursing who voluntarily agreed to fill out a questionnaire on self-assessment/assessment of the quality of mentoring work. RESULTS: Assessments of the quality of mentoring work by nursing students and bachelors of nursing average grade is 3,36. The best rated claims are related to education, sharing knowledge and experience, and getting to know the specifics of the department and the health care of patients that are specific to some departments. The worst rated claims are related to the time spent in practice classes with students. The arithmetic mean of the self-assessment of mentoring work is 4,59. The best rated claims in the self-assessment of mentoring work are related as in the assessment of students for education, knowledge sharing and familiarization with the specifics of the department and patient care that are specific to some departments. The claim that students are not released earlier from practice classes was rated the worst. In the self-assessment of mentoring work, only one statement: "I do not let students out earlier from practice classes" was rated with a score of 1 by 3 surveyed mentors. The self-assessment of the quality of mentoring work by mentors is significantly higher compared to the assessment of the quality of nursing students and bachelors of nursing. There is no significant difference in the quality of mentoring work between masters of nursing / graduate nurses and bachelors of nursing. There is also no significant difference in the quality of mentoring work with regard to years of work experience. CONCLUSION: Mentoring in nursing is a complex process in the development and professional training of bachelors of nursing. In nursing, theoretical and practical knowledge complement each other, so a very important role in education is played by the mentor himself, ie the quality of his knowledge, knowledge transfer and mentoring skills.
Ključne riječi
mentor
mentorstvo
studenti
kvaliteta mentorskog rada
uloga mentora
Ključne riječi (engleski)
mentor
mentoring
students
quality of mentoring
role of mentor
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:484462
Studijski program Naziv: Sestrinstvo - menadžment u sestrinstvu Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra sestrinstva (mag. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-02-08 14:02:28