Naslov Psihološki utjecaj cijena na ponašanje potrošača
Naslov (engleski) Psychological impact of prices on consumer behavior
Autor Mirela Martinčić
Mentor Dijana Vuković (mentor)
Član povjerenstva Anica Hunjet (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Gregorić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dijana Vuković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za ekonomiju) Koprivnica
Datum i država obrane 2021-03-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Tema rada je psihološki utjecaj cijena na ponašanje potrošača u kojemu se ponajprije daje uvid u teoretsko definiranje cijene kao elementu marketing miksa, te definiranju ponašanja potrošača kao i politici i metodama određivanja cijena. Važno je spoznati i potrošača kao osobu kao i čimbenike koji utječu na njihovo ponašanje prilikom kupovine. Sva poduzeća koja uspješno posluju nastoje zadovoljiti želje i potrebe svojih potrošača. Isto tako potrošači koji su lojalni proizvodima određenih poduzeća, manje su cjenovno osjetljivi. Razlog tome ogleda se u zadovoljstvu proizvoda kojim se potrošač koristi, te zbog manje promjene cijene nije spreman na traženje supstituta. Velika važnost pridaje se i ponašanju potrošača nakon kupovine, gdje se dobiva uvid u odlaganje proizvoda nakon korištenja proizvoda kao i dobivanje uvida u zadovoljstvo potrošača kupljenim proizvodom. Kako bi se shvatio utjecaj cijena na ponašanje potrošača, dostupna su razna teoretska mišljenja koja ističu važnost određivanja cijena brojem nižim od okruglog broja, određivanje cijena skupini proizvoda i određivanje završnih znamenki cijena. Ističe se važnost konstantnog ispitivanja potrošača kako bi poduzeća isporučivala najveću vrijednost kvalitete proizvoda i usluga. Prilikom odluke o kupovini proizvoda ističe se važnost percipiranja proizvoda od strane potrošača koliko proizvod vrijedi, a ne određivanje njegove vrijednosti prema cijenu koju je odredio prodavač. Cijena predstavlja vrijednost koju potrošač plaća u zamjenu za proizvod. Iz tog razloga potrošač može biti cjenovno osjetljiv. Važan utjecaj ima i okruženje u kojemu se poduzeće nalazi kao i distribucijski kanali kojim proizvod dolazi do potrošača, a izravno utječu na cijenu proizvoda.
Sažetak (engleski) The topic of the paper is the psychological impact of prices on consumer behavior, which primarily provides insight into the theoretical definition of price as an element of the marketing mix, and the definition of consumer behavior as well as policies and methods of pricing. It is important to know both the consumer as a person as well as the factors that influence their shopping behavior. All companies that operate successfully strive to recognise and satisfy the wishes and needs of their consumers. Likewise, consumers who are loyal to the products of certain companies are less price sensitive. The reason behind this is reflected in the satisfaction of the product used by the consumer, and due to a minor change in price they are not ready to seek a substitute.
Great importance is attached to the behavior of consumers after the purchase, where you get insight into the disposal of the product after using the product as well as gaining insight into consumer satisfaction with the purchased product. In order to understand the impact of prices on consumer behavior, a variety of theoretical opinions are available that emphasize the importance of pricing below a round number, pricing a product group, and setting final digits of prices. The importance of constant consumer testing is emphasized in order for companies to deliver the highest value for the quality of products and services.
When deciding to buy a product, the importance of the perception of the product by the consumer how much the product is worth is emphasized, and not determining its value according to the price set by the seller. Price represents the value a consumer pays in exchange for a product. For this reason, the consumer may be price sensitive. The environment in which the company is located has an important impact, as well as the distribution channels through which the product reaches consumers, and they directly affect the price of the product.
Ključne riječi
ponašanje potrošača
utjecaj cijena
okolina poduzeća
utjecaj čimbenika prilikom kupovine
Ključne riječi (engleski)
consumer behaviour
the impact of prices
business environment
the impact of factors on purchases
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:521129
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina Smjer: Turizam i Međunarodna trgovina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-04-14 08:56:44