Sažetak | Održivo planiranje urbane mobilnosti rješava izazove današnjice koji se odnose na
problematiku prenapučenosti gradova, povećanja motornih vozila, zagađenje okoliša i slično.
Glavni cilj Plana održive urbane mobilnosti je smanjiti upotrebu privatnih vozila s pogonom na
fosilna goriva. Fokusira se na održive načine putovanja, posebno aktivnu mobilnost (hodanje i
biciklizam), za koju je karakteristično da je najzdravije, ekološki najmanje kontroverzno,
ekonomski najracionalnije i socijalno najpravednije. Te prednosti čine aktivnu mobilnost
najpovoljnijim načinom u smislu održivosti iako jest podržana i drugim modernim paradigmama
za stvaranje zelenih, zdravih gradova u kojima je ugodno živjeti. Postizanje značajnog povećanja
aktivne pokretljivosti za svakodnevna putovanja zahtijeva značajno poboljšanje uvjeta za hodanje
i vožnju biciklom uspostavljanjem sustava sigurnih, udobnih, izravnih i atraktivnih infrastruktura
i ekskluzivne rute za pješake i bicikliste. Sveobuhvatno smirivanje prometa, mjera planiranja Plana
održive urbane mobilnosti, sve je više prepoznato kao jedno od učinkovitijih pristupa. Njegovi su
osnovni elementi veća postavljena područja, najčešće u stambenim četvrtima, oko škola i u
gradskim središtima, gdje pješaci i biciklisti imaju prioritet. Pored dogovora da se smanji brzina i
obujam motoriziranog prometa s ciljem poboljšanja sigurnosti prometa, uključuje i redizajn javnog
otvorenog prostora s ciljem poboljšanja kvalitete života, okoliša i mijenjanje putničkih navika u
održivije. U ovom diplomskom radu analizirati će se postojeća održiva prometna rješenja s
posebnim naglaskom na učinkovitost implementacije zone smirenog prometa u gradu Čakovcu. |