Naslov Pločasti nadvožnjak preko ceste u ravnici
Naslov (engleski) Slab-type overpass accross the road in a plain
Autor Nikolina Petrović
Mentor Goran Puž (mentor)
Član povjerenstva Danko Markovinović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Goran Puž (član povjerenstva)
Član povjerenstva Božo Soldo (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za graditeljstvo) Koprivnica
Datum i država obrane 2021-10-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Građevinarstvo
Sažetak U ovom diplomskom radu prikazano je idejno rješenje pločastog nadvožnjaka preko ceste u ravnici. Nadvožnjak se sastoji od četiri raspona, a ukupna duljina nadvožnjaka iznosi 61,78 m. Rasponski sklop je oslonjen na stupove kružnog poprečnog presjeka, dok je na krajevima oslonjen na upornjake. Nadvožnjak je projektiran od armiranog betona, a izvodit će se monolitnom gradnjom.
Rad sadrži detaljan tehnički opis u kojem su opisane karakteristike projektiranog nadvožnjaka. U prilogu su dani dispozicijski nacrti nadvožnjaka: pogled, uzdužni presjek, tlocrti gornjeg i donjeg ustroja te dva poprečna presjeka.
Proveden je statički proračun za rasponski sklop. Riječ je o kontinuiranom nosaču pločastog poprečnog presjeka, koji je triput statički neodređen (gledano kao štapni kontinuirani nosač sa četiri raspona). Zbog statičke neodređenosti, proračun unutarnjih sila proveden je na plošnom sistemu programskim paketom GRAFeM (Kovač & Presečki). Dimenzioniranje nosača se provodi za najkritičniji presjek, dakle u kojem djeluju najveće unutarnje sile. Na temelju dobivene potrebne površine armature, nosač se armira armaturnim šipkama kako bi se zadovoljila nosivost rasponskog sklopa. U prilogu rada, dani su nacrti armature.
Na kraju diplomskog rada, napravljena je dokaznica mjera i troškovnik radova za projektirani nadvožnjak.
Sažetak (engleski) In this master's thesis, presents the conceptual design of a slab-type overpass across the road in the plain. The overpass consists of four spans, and the total length of the overpass is 61.78 m. The span assembly rests on columns of circular cross-section, while at the ends it rests on abutments. The overpass is designed of reinforced concrete and will be constructed by monolithic construction.
The master's thesis contains a detailed technical description in which the characteristics of the designed overpass are described. Attached are the disposition drawings of the overpass: view, longitudinal section, floor plans of the upper and lower structure and two cross-sections.
A static calculation for the span assembly was performed. It is a continuous girder of slab-type cross section, which is three times statically indeterminate (seen as a rod continuous girder with four spans). Due to static uncertainty, the calculation of internal forces was performed on a planar system with the GRAFeM (Kovač & Presečki) software package. The sizing of the girder is carried out for the most critical cross section, in which the largest internal forces act. Based on the obtained required reinforcement surface, the girder is reinforced with reinforcement bars to meet the load-bearing capacity of the span assembly. Attached to the paper, drawings of reinforcement are given.
At the end of the thesis, a proof of the measures for the overpass and the cost estimate of the works to be performed was made.
Ključne riječi
pločasti nadvožnjak
numerički model
statički proračun rasponskog sklopa
nacrti armature
troškovnik radova
Ključne riječi (engleski)
slab-type overpass
numerical model
static calculation of span assembly
reinforcement drawings
cost estimate of works
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:905599
Studijski program Naziv: Graditeljstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra inženjer/inženjerka građevinarstva (mag. ing. aedif.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-03-17 18:51:35