Naslov Projekt društveno korisnog učenja studenata odnosa s javnostima u kontekstu pružanja podrške ranjivim skupinama
Naslov (engleski) Academic service-learning for public relations students in the context of providing support to vulnerable groups
Autor Kristijan Šamec
Mentor Željka Bagarić (mentor)
Član povjerenstva Darijo Čerepinko (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Željka Bagarić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tvrtko Jolić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za odnose s javnostima) Koprivnica
Datum i država obrane 2022-07-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Odnosi s javnošću
Sažetak U Hrvatskoj samo jedna četvrtina sveučilišta u svoje strateške dokumente uključuje akademske programe učenja u zajednici. Na Sveučilištu Sjever ovaj je rad nastao u okviru inkluzivnog izbornog predmeta stručnjaka za odnose s javnostima i komunikacije u kojem se potiče razvijanje socijalnih, interkulturalnih, znanstveno-istraživačkih i drugih profesionalnih znanja i vještina studenata kroz iskustvo aktivnog sudjelovanja u lokalnoj i široj zajednici čime se u kurikulum nastave budućih komunikacijskih stručnjaka implementira koncept društveno korisnog učenja (academic service learning). Svrha ovog rada je steći dublji uvid i potpunije razumijevanje iskustva članova terapijske udruge u njihovu institucionalnom radu s ranjivim skupinama kroz njihov osobni doživljaj i percepciju nekih formalnih i neformalnih aspekata podrške njihove institucije. Na taj način želi se pridonijeti većoj vidljivosti programa i aktivnosti dobre prakse različitih oblika institucionalne podrške u cilju podizanja kvalitete života pripadnika ranjivih skupina te jačanja mogućnosti njihova jednakog uključivanja u život zajednice, kao i identificiranju točaka snage pripadnika pomažućih profesija u radu s ranjivim skupinama. Kvalitativno empirijsko istraživanje provedeno je tijekom lipnja 2021. godine na namjernom prigodnom uzorku (N = 4; Ž = 4) članova udruge „Pogled“ iz Nedelišća koja se bavi terapijskim radom s djecom različite dobi s poremećajima iz spektra autizma. Primijenjen je triangulacijski pristup metoda te su korištene metode photovoice i polustrukturirani intervju, dok su u obradi podataka korišteni induktivni analitički postupci. Na razini ovog uzorka ispitanika dobiveni rezultati ukazuju na to da se iskustvena perspektiva ispitanika u velikoj mjeri pokazala homogenom u odnosu na identificiranje točaka snage: intrinzičnu motivaciju, snažan osjećaj zajedništva, usmjerenost na postizanje ciljeva i pozitivno prihvaćanje radnih izazova. Analiza slabih točaka stavila je naglasak na potrebu pojačane suradnje s roditeljima, ali i na potrebu glasnog identificiranja još uvijek prisutnih društvenih barijera. Svrha rada je ostvarena i u kontekstu društveno korisnog učenja te je demonstrirano povećanje društvenog i kulturnog kapitala studenata istraživača. Doprinos ovog rada ogleda se i u većoj vidljivosti institucionalnih aktivnih resursa u pružanju podrške i osiguranju dobre kvalitete života ranjivih skupina. S obzirom na oskudnost istraživanja temeljenih na iskustvenoj perspektivi pomoćnih profesija, dobiveni rezultati na ovom uzorku mogu doprinijeti novim spoznajama u ovom području.
Sažetak (engleski) In Croatia, only one quarter of universities include academic service learning in their strategic documents. At the University North, this paper was created as part of an inclusive elective course in public relations and communication, which encourages the development of social, intercultural, scientific research and other professional knowledge and skills of students through the experience of active participation in local and wider community thus implementing the concept of academic service learning in the curriculum of future communication experts.. The purpose of this paper is to gain a deeper insight and a fuller understanding the experience of members of the therapeutic association in their institutional work with vulnerable groups, through their personal experience and perception of some formal and informal aspects of their institution's support. In this way, the aim is to contribute to greater visibility of programs and activities of good practice of various forms of institutional support in order to raise the quality of life of vulnerable groups and strengthen their opportunities for equal inclusion in community life. The paper presents the results of the student's qualitative research is conducted during June 2021 on a deliberate commemorative sample (N = 4; F = 4) of Therapeutic Association "Pogled" from Nedelišće, which deals with therapeutic work with children of different ages with autism spectrum disorders. The triangulation approach of the methods was applied, photovoice methods and semi-structured interviews were used, while inductive analytical procedures were used in data processing. At the level of this sample of respondents, the results obtained indicate how the experiential perspective of the respondents proved to be largely homogeneous in relation to identifying points of strength: intrinsic motivation, strong sense of community, focus to achieve goals and positive acceptance of work challenges. Weak point analysis puts emphasis on the need for enhanced cooperation with parents, but also on the need for loud identification still present social barriers. The purpose of the work is also realized in the social context useful learning and an increase in the social and cultural capital of students has been demonstrated researcher. The contribution of this paper is reflected in the greater visibility of institutional active resources in providing support and ensuring a good quality of life for vulnerable groups. Considering scarcity of research based on the experiential perspective of auxiliary professions, the results obtained in this sample can contribute to new insights in this area.
Ključne riječi
spektar autizma
društveno korisno učenje
odnosi s javnostima
photovoice
programi formalne podrške
Ključne riječi (engleski)
autistic spectrum
ethnographic research
experiential learning
photovoice
public relations
formal support programs
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:318727
Studijski program Naziv: Odnosi s javnostima Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra odnosa s javnostima (mag. rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-08-24 12:32:53