Naslov Važnost upravljanja informacijama u visokoškolskim knjižnicama u Republici Hrvatskoj
Naslov (engleski) The importance of managing information in university/higher education libraries in the Republic of Croatia
Autor Jasmina Jurak Plantak
Mentor Ivana Stanić (mentor)
Član povjerenstva Ana Globočnik Žunac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Stanić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Gordana Lesinger (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za odnose s javnostima) Koprivnica
Datum i država obrane 2022-10-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Odnosi s javnošću
Sažetak Razvoj digitalnih knjižnica promijenio je pristup i upravljanje informacijama u 21. stoljeću pa je
tako osnovni cilj ovog diplomskog rada prikazati da je internet kao digitalni medij povećao i
ubrzao dotok informacija i digitalizaciju u visokoškolskim knjižnicama te time potaknuo važnost
poticanja informacijske i informatičke pismenosti kod studenata i nastavnog osoblja. Napredak
digitalnih knjižnica proizlazi iz spajanja tehnologije s tradicionalnim knjižničnim alatima kako bi
se zadovoljile potrebe za bržim i dostupnijim informacijama svim korisnicima knjižnica. Sama
digitalizacija sustava utjecala je i na sustav upravljanja informacijama koje uključuju sve metode,
postupke za prikupljanje i obradu informacija o određenom izvoru te obradu podataka na način
koji je najučinkovitiji za korisnike. Danas su visokoškolske knjižnice sve više usmjerene prema
digitalnim platformama, jer omogućuju lakšu i bržu komunikaciju sa korisnicima. U središte svih
zadataka i procesa upravljanja visokoškolskih knjižnica stavljaju se sposobnosti zaposlenih, ali i
sposobnosti korisnika usluga koje pružaju iste. Razvijanje informacijske pismenosti i
usmjeravanje korisnika prema relevantnoj informaciji glavna je zadaća zaposlenika visokoškolske
knjižnice koja se u ovome radu potvrđuje kroz dostupne i prigodne podatke koji proizlaze iz
analize dvadeset visokoškolskih knjižnica u Republici Hrvatskoj. Sve usluge, katalozi, zbirke i
referentne zbirke koje se nalaze na mreži, dostupni su ne samo akademskoj zajednici već i široj
javnosti i pokazatelji su koji idu u prilog postavljenim hipotezama, usluge na mrežnim stranicama
visokoškolskih knjižnica imaju utjecaj na proces upravljanja informacijama, digitalizacija sustava
visokoškolskih knjižnica utječe na bržu dostupnost informacija između korisnika i zaposlenika i
da informacijska pismenost korisnika visokoškolskih knjižnica doprinosi učinkovitom upravljanju
informacijama, a koje će se pokušati potvrditi ovim diplomskim radom.
Sažetak (engleski) The development of digital libraries has changed access and management of information in the
21st century, so the main goal of this graduation thesis is to show that the Internet as a digital
medium has increased and accelerated the flow of information and digitization in higher education
libraries, thereby promoting the importance of encouraging information and IT literacy among
students and teaching staff. Advances in digital libraries result from the merging of technology
with traditional library tools to meet the needs for faster and more accessible information for all
library users. The digitization of the system itself also affected the information management
system, which includes all methods, procedures for collecting and processing information about a
certain source and processing data in the most efficient way for users. Nowadays, higher education
libraries are increasingly oriented towards digital platforms, because they enable easier and faster
communication with users. At the center of all tasks and management processes of higher
education libraries are placed the competences of the employees, as well as the abilities of the
users of the services provided by them. Developing information literacy and guiding users towards
relevant information is the main task of higher education library employees, which is confirmed
in this paper through available and appropriate data resulting from the analysis of 20 higher
education libraries in the Republic of Croatia. All services, catalogs, collections and reference
collections located online are available not only to the academic community but also to the general
public and are indicators that support the set hypotheses, services on the websites of higher
education libraries have an impact on the information management process, digitization of higher
education library systems affects the faster availability of information between users and
employees and that the information literacy of users of higher education libraries contributes to
effective information, which will be attempted to be confirmed in this thesis.
Ključne riječi
upravljanje informacijama
informacijska pismenost
visokoškolske knjižnice
komunikacija
korisnici
knjižničari/ knjižničarke visokoškolskih knjižnica
Ključne riječi (engleski)
information management
information literacy
higher education libraries
communication
users
librarians of higher education libraries
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:403061
Studijski program Naziv: Odnosi s javnostima Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra odnosa s javnostima (mag. rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-01-18 09:06:03