Naslov Odnosi s javnošću i društveno odgovorna komunikacija
Naslov (engleski) Public relations and socially responsible communication
Autor Lidija Begović
Mentor Dijana Vuković (mentor)
Član povjerenstva Anica Hunjet (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dijana Vuković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Damira Keček (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za ekonomiju) Koprivnica
Datum i država obrane 2022-09-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Odnosi s javnošću danas su vrlo zastupljeni dio u organizacijama i kompanijama jer vode bitnu komunikaciju unutar ili van nje. Osobe koje su dio odnosa s javnošću moraju posjedovati određena znanja i vještine kako bi uspješno izvršavali svoje zadatke i doprinosili uspješnom poslovanju organizacije. Osnovna im je uloga objavljivanje određenih informacija o organizaciji na primjeren način. Komunikacija odnosa s javnošću i javnog mnijenja bazirana je na osnovnom modelu komunikacije. Komunikacija je proces prenošenja poruke između dvije osobe, a može biti interna i eksterna. Interna komunikacija se odvija unutar organizacije, a eksterna komunikacija je komunikacija sa njenom okolinom. Društveno odgovorno poslovanje postao je važan dio poslovanja, vrlo je širok pojam i zastupljen je koncept poslovanja. Može se razlikovati među državama i regijama, ali ono uključuje pitanja vezana za zaštitu okoliša, društvena, etička i zdravstvena pitanja.
Empirijski dio rada obuhvaća statističke podatke dobivene anketnim upitnikom kojim se želi ispitati javno mnijenje o poznavanju odnosa s javnošću i njihovom odgovornom poslovanju, također se želi ispitati koliko je iskrena društvena odgovorna komunikacija bitna u poslovanju, te da li kompanije koje su implementirale sve od navedenog imaju veće povjerenje potrošača. Dobiveni rezultati pokazali su kako je javno mnijenje upoznato s PR-om i da imaju bitan značaj u poslovanju. Većina javnog mnijenja ne vjeruje u sve što im se plasira putem interneta i usprkos tome bitno im je istinito i etično komuniciranje.
Sažetak (engleski) Today, public relations are a very important part of organizations and companies because they lead important communication inside or outside of it. People who are part of public relations must possess certain knowledge and skills in order to successfully perform their tasks and contribute to the successful operation of the organization. Their basic role is to publish certain information about the organization in an appropriate manner. The communication of public relations and public opinion is based on the basic model of communication. Communication is the process of transmitting a message between two people, and it can be internal or external. Internal communication takes place within the organization, and external communication is communication with its environment. Socially responsible business has become an important part of business, it is a very broad term and the concept of business is represented. It may vary between countries and regions, but it includes environmental, social, ethical and health issues.
The empirical part of the paper includes statistical data obtained through a survey questionnaire, which aims to examine public opinion on knowledge of public relations and their responsible business practices, it also aims to examine how important honest socially responsible communication is in business, and whether companies that have implemented all of the above have greater consumer confidence. The obtained results showed that the public opinion is familiar with PR and that it has an essential importance in business. The majority of public opinion does not believe in everything that is marketed to them via the Internet, and despite this, truthful and ethical communication is important to them.
Ključne riječi
odnosi s javnošću
komunikacija
društveno odgovorno poslovanje
društveno odgovorna komunikacija
Ključne riječi (engleski)
public relations
communication
socially responsible business
socially responsible communication
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:109847
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina Smjer: Turizam i Međunarodna trgovina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-07 11:40:17