Naslov | Senzomotorički razvoj djeteta |
Naslov (engleski) | Sensorimotor development of the child |
Autor | Vladimir Luetić |
Mentor | Manuela Filipec (mentor) |
Član povjerenstva | Helena Munivrana Škvorc (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Manuela Filipec (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Jasminka Potočnjak (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za fizioterapiju) Koprivnica |
Datum i država obrane | 2022-09-29, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Fizikalna medicina i rehabilitacija |
Sažetak | Da bi počelo shvaćati svijet, dojenče ga mora percipirati, pa je iz tog razloga proučavanje perceptivnog razvoja jedno od glavnih istraživačkih područja u istraživanju dojenačke dobi. Tri su glavna pitanja koja se postavljaju: Što dojenčad može uočiti prije i poslije rođenja?, Kako se te sposobnosti mijenjaju tijekom prvih nekoliko mjeseci od rođenja? Koja je uloga sazrijevanja i učenja u njihovom razvoju? Ova se pitanja čine važnima iz nekoliko razloga. Jedan je taj što bez funkcionalnih osjetilnih i perceptivnih sustava dojenče ne bi moglo uspostaviti kontakt sa svijetom. Drugo se odnosi na staro pitanje prirode/odgoja: moraju li dojenčad naučiti opažati ili percipiraju na način nalik odraslima ubrzo nakon rođenja? Možda zato što se malo dojenče čini tako bespomoćnim, rane teorije naglašavale su empirijski pogled na perceptivni razvoj, da dojenčad opaža vrlo slabo i da je iskustvo vitalno za razvoj osjetila. Suprotno nativističko gledište smatralo bi da se perceptivni razvoj nastavlja prema rasporedu koji određuju geni pojedinca. Osjetila skupa sa razvojem motoričkih funkcija daju važne informacije i u ovom radu će biti prikazano trenutno razumijevanje razvoja djeteta ovim redom: povijest,, motorički razvoj, kontrola oko-glava, motorički razvoj ruku i kretanje. Dok će iz dijela razvoja osjetila biti prikazan: dodir (što uključuje razlikovanje dodira, temperaturu i bol), ukus, miris, sluh, vid, držanje i ravnoteža te međumodalna integracija. Tema rada je prikaz sposobnosti novorođenčeta, njegova integracija i mehanizmi koji mu pomažu kod otkrivanja svijeta i vlastitog identiteta. |
Sažetak (engleski) | To begin to understand the world, the infant must perceive it, so the study of perceptual development is one of the main research areas in infancy research. Three main questions are being asked: What can infants perceive before and after birth? How do these abilities change during the first few months after birth? What is the role of maturation and learning in their development? These questions seem important for several reasons. One is that without functional sensory and perceptual systems, the infant would not be able to establish contact with the world. The second relates to the old nature/nurture question: do infants have to learn to perceive or do they perceive in an adult-like way soon after birth? Perhaps because the young infant seems so helpless, early theories emphasized an empirical view of perceptual development, that infants perceive very poorly and that experience is vital to sensory development. The opposite nativist view would hold that perceptual development proceeds according to a schedule determined by the individual's genes. The senses together with the development of motor functions provide important information and in this study, the current understanding of child development will be presented in this order: history, motor development, eye-head control, motor development of hands, and movement. While the part of sensory development will be presented: touch (which includes distinguishing touch, temperature, and pain), taste, smell, hearing, sight, posture and balance, and cross-modal integration. The theme of the work is to present the abilities of a newborn. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:122:937063 |
Studijski program | Naziv: Fizioterapija Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) fizioterapije (bacc. physioth.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2023-02-08 14:12:52 |