Naslov Turistički resursi i razvoj turizma u kontinentalnoj Hrvatskoj
Naslov (engleski) Tourist resources and development of tourism in continental Croatia
Autor Helena Rukelj
Mentor Dijana Vuković (mentor)
Član povjerenstva Anica Hunjet (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dijana Vuković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Damira Keček (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za ekonomiju) Koprivnica
Datum i država obrane 2022-10-03, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Turizam se smatra jedinim od simbola globalizacije i sastavni je dio svjetskog procesa razvoja, koji sa sobom nosi i brojne posljedice. Jedna je od tih posljedica i standardizacija proizvoda i usluga. Isto tako, turizam djeluje negativno i na prirodno okruženje, čije je narušavanje posljedica masovnog turizma. Velikim brojem posjeta turista u turističkoj sezoni dolazi do ugrožavanja prirodnih i kulturnih resursa kao i infrastrukture određene turističke destinacije. Stručnjaci navode da obujam turizma nije veliki problem ako ne dolazi do broja koji premašuje ekonomske, socijalne i prirodne kapacitete pojedine turističke destinacije. Iz tih se razloga suvremeni i budući razvoj turizma treba temeljiti na specifičnim turističkim proizvodima i uslugama koje su namijenjene užem segmentu potražnje. Navedeno se odnosi na selektivne oblike turizma, koji se vide kao održivi. Još je jedan od problema s kojim se susreće turizam Hrvatske i neravnomjerna razvijenost, a to se odnosi na veća ulaganja i razvitak obalnih dijelova Hrvatske, dok kontinentalni turizam zaostaje i ne ostvaruje svoj potencijal. Prema tome, smatra se da se razvojem selektivnog turizma i povećanjem turističke ponude na području kontinentalne Hrvatske može postići veći broj turističkih posjeta i smanjiti sezonalnost turizma, koji predstavlja prepreku hrvatskom turizmu. Cilj je ovog diplomskog rada ukazati na mogućnosti razvoja kontinentalnog turizma te revitalizaciju zaboravljene materijalne i nematerijalne baštine.
Sažetak (engleski) Tourism is considered as one of the symbols of globalization and is an integral part of the world development process, which brings with it numerous consequences, while one of them is the standardization of products and services. Likewise, tourism has a negative effect on the natural environment, the destruction of which is a consequence of mass tourism. Many tourist visits in the tourist season endangers the natural and cultural resources as well as the infrastructure of a certain tourist destination. Experts state that the volume of tourism is not a big problem if it does not reach a number that exceeds the economic, social, and natural capacities of an individual tourist destination. For these reasons, the current and future development of tourism should be based on specific tourist products and services that are intended for a narrower segment of demand. The above refers to selective forms of tourism that are seen as sustainable. Another problem that tourism in Croatia faces is uneven development, and this refers to greater investments and development of the coastal parts of Croatia, while continental tourism lags and does not realize it´s potential. Therefore, it is considered that by developing selective tourism and increasing the tourist offer on the territory of continental Croatia, a greater number of tourist visits can be achieved and the seasonality of tourism, which is an obstacle to Croatian tourism, can be reduced. The aim of this thesis is to point out the possibilities of continental tourism development and the revitalization of forgotten tangible and intangible heritage.
Ključne riječi
turizam
kontinentalni turizam
selektivni turizam
turistička ponuda i potražnja
turistička destinacija
Ključne riječi (engleski)
tourism
continental tourism
selective tourism
tourist offer and tourist demand
tourist destination
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:611898
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina Smjer: Turizam i Međunarodna trgovina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-02-16 15:47:30