Naslov Neurorizična djeca
Naslov (engleski) Neurorisk children
Autor Klaudija Barišić
Mentor Mirjana Kolarek Karakaš (mentor)
Član povjerenstva Ivana Živoder (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mirjana Kolarek Karakaš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Danijel Bursać (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za sestrinstvo) Koprivnica
Datum i država obrane 2023-04-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Pedijatrija
Sažetak Djeca koja su bila izložena prenatalnim, perinatalnim i/ili postnatalnim faktorima rizika smatraju se neurorizičnom djecom. Smatra se da od ukupnog broja novorođene djece njih 1015% se rađa s neurološkim odstupanjima, dok se kod njih 50% može očekivati neurološka odstupanja blažeg ili težeg stupnja. Teška neurološka odstupanja klinički se manifestiraju već u dojenačkoj dobi, dok se blaža neurološka odstupanja manifestiraju iza prve godine pa do školske dobi u vremenskom redoslijedu: usporen razvoj motorike, nerazvijenost fine i grube motorike, smetnje u ponašanju, smetnje u razvoju govora, te smetnje u kognitivnom razvoju.
U najugroženije skupine spadaju nedonoščad i djeca niže porođajne težine zbog nerazvijenosti tjelesnih sustava, a posebice živčanog sustava.
Cilj ovog rada je prikazati najutjecajnije faktore rizika koji mogu izazvati odstupanja u prenatalnom, perinatalnom i postnatalnom periodu, te opisati koja se stanja javljaju kod nisko i visoko neurorizične djece. Također u radu će biti prikazane sestrinske intervencije, te kako pomoći djeci s neurološkim odstupanjima integraciju u društvo, kako se ne bi osjećali socijalno izoliranim. U radu će biti istaknuta važnost edukacije, kako zdravstvenih djelatnika, tako i roditelja oboljele djece.
Sažetak (engleski) Children who were exposed to prenatal, perinatal and/or postnatal risk factors are considered neuro-risk children. It is believed that 10-15% of the total number of newborns are born with neurological abnormalities, while 50% can be expected to have mild or severe neurological abnormalities. Severe neurological deviations are clinically manifested already in infancy, while milder neurological deviations manifest after the first year and up to school age in chronological order: slow motor development, underdevelopment of fine and gross motor skills, behavioral disorders, speech development disorders, and disorders in cognitive development. The most vulnerable groups include premature babies and children of lower birth weight due to the underdevelopment of body systems, especially the nervous system.
The aim of this paper is to show the most influential risk factors that can cause deviations in the prenatal, perinatal and postnatal period, and to describe which conditions occur in low and high neurorisk children. Nursing interventions will also be presented in the paper, and how to help children with neurological deviations integrate into society, so that they do not feel socially isolated. The paper will emphasize the importance of education, both of health workers and parents of sick children.
Ključne riječi
neurorizična djeca
faktori rizika
sestrinske intervencije
edukacija
Ključne riječi (engleski)
neurotic children
risk factors
nursing interventions
education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:145014
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva (bacc. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-04-18 12:31:14