Sažetak | Tema rada je Utjecaj marketinga na duhansku industriju. Radom se daje uvid u teoriju
promocije kao elementa marketinškog miksa te rast i razvoj duhanske industrije, njenu
popularizaciju i kulturološku ulogu u današnjem svijetu. Ključno je oglašavanje unutar duhanske
industrije i snažna uloga marketinga na potrošače. Analiziraju se korišteni apeli i načini
oglašavanja, a promocija oglašavanih proizvoda potkrijepljena je primjerima iz Hrvatske,
Europske Unije i svijeta. Urađena je online anketa o konzumaciji duhanskih proizvoda. Problem
rada je istraživanje načina na koji proizvođači promoviraju svoje proizvode, budući da su im
standardne metode, zbog zakonskih propisa, nedostupne. Zakonska regulativa je sve stroža i sve
se više Svjetska zdravstvena organizacija zalaže za smanjenje i ukidanje pušenja koje čini sve veću
smrtnost među ljudima u svijetu. Unatoč apelima, jasnim analizama o smrtnosti, vrijednost
duhanske industrije ne opada, ona je u kontinuitetu, raste. Utjecaj marketinga na razvoj duhanske
industrije je snažan, jak i predstavlja okosnicu prodaje duhanskih proizvoda. Predmet rada su kako
marketinški napori koje duhanski proizvođači poduzimaju u osvajanju novih i zadržavanju
postojećih korisnika uspješno pospješuju percepciju marke duhanskih proizvođača. Cilj ovog rada
je doprinijeti razumijevanju problematike koja se tiče oglašavanja duhanske industrije te analizirati
vezu između promotivnih materijala i ponašanja potrošača. Rezultati istraživanja pokazali su da
veliki broj ispitanika konzumirao duhanske proizvode u posljednje dvije godine , da među
najzastupljenijim duhanskim markama je Lucky Strike. Također, uočen je utjecaj marketinga na
razmišljanje kupaca o duhanskom proizvodu. U slučaju da im se ponudi bolji poklon prilikom
kupnje, spremni su promijeniti marku duhanskog proizvoda. Marketinški trikovi utječu na odluku
kupaca, a marketinški stručnjaci postaju sve spretniji, snalažljiviji i spremniji za nova učenja i
pobjede.no, priča o duhanskoj industriji ima mnogo dublju pozadinu jer mnoga poduzeća
duhanskih proizvoda ostvaruju dobit, zapošljavaju veliki broj ljudi stoga daju veliku moć
marketinškim stručnjacima . |