Naslov Izrada aplikacije za vizualno testiranje i unaprijeđenje perceptivnih vještina raspoznavanja boja
Naslov (engleski) Implementation of an application for visual testing and improvement of color perception skills
Autor Damir Sabol
Mentor Vladimir Stanisavljević (mentor)
Član povjerenstva Dean Valdec (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Vladimir Stanisavljević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Andrija Bernik (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za multimediju) Koprivnica
Datum i država obrane 2023-07-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Grafička tehnologija Procesi grafičke reprodukcije
Sažetak U ovom završnom radu opisati će se proces izrade računalne igre "Color Sorting Game" za
ispitivanje i vježbanje prepoznavanja nijansi boja. Bit će prikazana arhitektura igre, kao i
implementacija glavnog koda igre koristeći JavaScript i Phaser.js. Također će se opisati
proces testiranja igre i evaluacija dobivenih rezultata. Na kraju rada bit će doneseni zaključci
o postignućima i mogućnostima daljnjeg razvoja igre. Prvi dio završnog rada bavit će se
pregledom tehnologija koje će biti korištene u izradi igre, kao i ljudskom vizualnom
percepcijom boja i testiranjem osjetljivosti na nijanse boja.
Ideja za izradu Color Sorting Game dobivena je istraživanjem Farnsworth-Munsell 100
Hue testa koji se koristi za procjenu vizualnih sposobnosti. Test se sastoji od sortiranja boja
prema njihovom spektralnom rasporedu. Inspiriran tom idejom, autor rada je kreirao igru u
kojoj korisnici sortiraju boje kako bi razvijali i poboljšavali svoje vizualne sposobnosti. Color
Sorting Game omogućuje korisnicima da se zabave dok istovremeno rade na treniranju svojih
vizualnih perceptivnih vještina. Kroz kombinaciju igre, izazova i vizualnih elemenata,
korisnici mogu testirati i unaprijediti svoju sposobnost razlikovanja boja.
Tijekom izrade igre, posebna pažnja će se posvetiti korisničkom sučelju kako bi se dobila
intuitivnost i jednostavnost korištenja. Igra će sadržavati različite razine te će se postepeno
povećavati složenost kako bi korisnici mogli kontinuirano napredovati u svojim vještinama
prepoznavanja nijansi boja. Također će se istražiti mogućnosti personalizacije igre, kao što su
prilagodljivi postavke težine ili dodatni izazovi za napredne korisnike. Kroz izradu ovog
završnog rada, cilj je pružiti sveobuhvatan uvid u proces stvaranja računalne igre za testiranje
i vježbanje prepoznavanja nijansi boja te istaknuti važnost vizualne percepcije boja.
Sažetak (engleski) This final thesis describes the process of creating the computer game "Color Sorting
Game" for testing and practicing color shade recognition. The architecture of the game will be
presented, along with the implementation of the main game code using JavaScript and
Phaser.js. The process of game testing and the evaluation of the obtained results will also be
described. Conclusions about the achievements and possibilities for further game
development will be drawn at the end of the thesis. The first part of the thesis will focus on
reviewing the technologies that will be used in the game development, as well as human
visual color perception and sensitivity testing to color shades.
The idea for creating the Color Sorting Game was inspired by researching the Farnsworth-
Munsell 100 Hue test, which is used to assess visual abilities. The test involves sorting colors
according to their spectral order. Inspired by this idea, the author of the thesis has created a
game in which users sort colors to develop and improve their visual abilities. The Color
Sorting Game allows users to have fun while simultaneously training their visual perceptual
skills. Through a combination of gameplay, challenges, and visual elements, users can test
and enhance their color discrimination abilities.
During the game development, special attention will be given to the user interface to
ensure intuitiveness and ease of use. The game will include different levels, gradually
increasing in complexity, allowing users to continuously progress in their color shade
recognition skills. Additionally, the possibilities for game personalization, such as adjustable
difficulty settings or extra challenges for advanced users, will be explored. The goal of this
thesis is to provide a comprehensive insight into the process of creating a computer game for
testing and practicing color shade recognition while highlighting the importance of visual
color perception.
Ključne riječi
računalna igra
boje
prepoznavanje nijansi
javascript
phaser.js
php
sql
json
psihologija boja
vizualna percepcija boja
Ključne riječi (engleski)
computer game
colors
color shade recognition
JavaScript
Phaser.js
PHP
SQL
JSON
color psychology
visual color perception
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:542362
Studijski program Naziv: Multimedija, oblikovanje i primjena Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka multimedijske i grafičke tehnologije (bacc. ing. techn. graph.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-08-30 11:17:00