Sažetak | Organizacije se oslanjaju na ljudske resurse kao svoju primarnu snagu. Ljudi su važni za
uspjeh poduzeća, ali isto tako poduzeća su važna za zaposlenike. Kada ljudi i organizacije
zajednički rade, postižu svoje ciljeve. Uspjeh poduzeća ovisi o tome kako se upravljaju ljudskim
resursima, kako se odabiru i organiziraju kadrovi.
Moderna ekonomija 21. stoljeća ljudske potencijale smješta među najvažnije resurse
poduzeća. Kao što je i ranije navedeno, značaj ljudskih potencijala vrlo je važan segment u
ostvarenju ciljeva poduzeća, kao i element za rast i razvoj. Briga za zaposlenike osigurava rast,
razvoj i daje dobrim zaposlenicima značaj. Svako uspješno poduzeće svjesno je činjenice da mora
ulagati u edukacije kako bi njihovi zaposlenici postali što bolji i uspješniji u obavljanju poslova.
Upravljanje ljudskim potencijalima organizacije može imati direktni i indirektni utjecaj na
produktivnost Upravljanje ljudskim potencijalom ima direktni utjecaj na pronalaženje
unaprijeđenih i efikasnijih metoda za postizanje ciljeva. S druge strane, indirektno utječu na
organizaciju poboljšavajući radne uvjete kroz različite strategije i prakse usmjerene na
zaposlenike. Upravljanje ljudskim potencijalima može poboljšati radne uvjete na nekoliko
načina: Kroz razvoj vještina i obuka, fleksibilne radne angažmane, mentalno zdravlje
zaposlenika, karijerni razvoj zaposlenika, timski rad i suradnju te sigurnost i zdravlje na radu. Sve
ove strategije usmjerene na upravljanje ljudskim potencijalima doprinose stvaranju boljih radnih
uvjeta unutar organizacije, što na kraju rezultira povećanom produktivnošću, većim
zadovoljstvom zaposlenika i boljim rezultatima za organizaciju. Planiranje ljudskih potencijala je
faktor koji neposredno utječe na uspješnost poduzeća i efikasno ostvarivanje ciljeva poduzeća
pomoću ljudskih potencijala. Kako bi se to ostvarilo, organizacija mora imati određeni broj
zaposlenika sa specifičnim vještinama, znanjem, iskustvom i talentom. Pomoću planova ostvaruje
se konkretne aktivnosti i strategije pomoću ljudi.
Ovaj rad ima za cilj istražiti na koji način poduzeća upravljaju ljudskim potencijalima,
koliku važnost pridaju ljudskim potencijalima, kako privlače i planiraju kadrove, te saznati koja
je važnost ovih segmenata za opstanak poduzeća. Također će se istražiti važnost motivacije i
nagrađivanja zaposlenika na primjeru poduzeća „dm-Drogerie Markt d.o.o.“, način upravljanja
ljudskim potencijalima te način regrutiranja zaposlenika. Predmet istraživanja u ovom radu su
zaposlenici poduzeća „dm-Drogerie Markt d.o.o.“ i njihovo zadovoljstvo poduzećem. Nadalje,
istraživalo se jesu li zaposlenici poduzeća „dm-Drogerie Markt d.o.o.“ zadovoljni sustavom
nagrađivanja, jesu li zaposlenici imali prilike sudjelovati u mentorskom programu ili dobiti
individualno vođenje, i da li poduzeće pravilno upravlja ljudskim potencijalima. Metode
korištene u ovom završnom radu obuhvaćaju prikupljanje podataka putem ankete i pregled
relevantne literature. Za prikupljanje primarnih podataka o upravljanju ljudskim potencijalima u
„dm-Drogerie Markt d.o.o.“ koristila se online anketa. Rezultati ankete pokazuju da poduzeće
„dm-Drogerie Markt d.o.o.“ pravilno upravlja ljudskim potencijalima što dokazuje činjenica da
su zaposlenici zadovoljni svojim položajem. Također, zaposlenici su motivirani i imaju prilike za
napredak, što dodatno potvrđuje da je poduzeće „dm-Drogerie Markt d.o.o.“ jedno od
najpoželjnijih poslodavaca diljem zemlje.
Organizacije se oslanjaju na ljudske resurse kao svoju primarnu snagu. Ljudi su važni za
uspjeh poduzeća, ali isto tako poduzeća su važna za zaposlenike. Kada ljudi i organizacije
zajednički rade, postižu svoje ciljeve. Uspjeh poduzeća ovisi o tome kako se upravljaju ljudskim
resursima, kako se odabiru i organiziraju kadrovi.
Moderna ekonomija 21. stoljeća ljudske potencijale smješta među najvažnije resurse
poduzeća. Kao što je i ranije navedeno, značaj ljudskih potencijala vrlo je važan segment u
ostvarenju ciljeva poduzeća, kao i element za rast i razvoj. Briga za zaposlenike osigurava rast,
razvoj i daje dobrim zaposlenicima značaj. Svako uspješno poduzeće svjesno je činjenice da mora
ulagati u edukacije kako bi njihovi zaposlenici postali što bolji i uspješniji u obavljanju poslova.
Upravljanje ljudskim potencijalima organizacije može imati direktni i indirektni utjecaj na
produktivnost Upravljanje ljudskim potencijalom ima direktni utjecaj na pronalaženje
unaprijeđenih i efikasnijih metoda za postizanje ciljeva. S druge strane, indirektno utječu na
organizaciju poboljšavajući radne uvjete kroz različite strategije i prakse usmjerene na
zaposlenike. Upravljanje ljudskim potencijalima može poboljšati radne uvjete na nekoliko
načina: Kroz razvoj vještina i obuka, fleksibilne radne angažmane, mentalno zdravlje
zaposlenika, karijerni razvoj zaposlenika, timski rad i suradnju te sigurnost i zdravlje na radu. Sve
ove strategije usmjerene na upravljanje ljudskim potencijalima doprinose stvaranju boljih radnih
uvjeta unutar organizacije, što na kraju rezultira povećanom produktivnošću, većim
zadovoljstvom zaposlenika i boljim rezultatima za organizaciju. Planiranje ljudskih potencijala je
faktor koji neposredno utječe na uspješnost poduzeća i efikasno ostvarivanje ciljeva poduzeća
pomoću ljudskih potencijala. Kako bi se to ostvarilo, organizacija mora imati određeni broj
zaposlenika sa specifičnim vještinama, znanjem, iskustvom i talentom. Pomoću planova ostvaruje
se konkretne aktivnosti i strategije pomoću ljudi.
Ovaj rad ima za cilj istražiti na koji način poduzeća upravljaju ljudskim potencijalima,
koliku važnost pridaju ljudskim potencijalima, kako privlače i planiraju kadrove, te saznati koja
je važnost ovih segmenata za opstanak poduzeća. Također će se istražiti važnost motivacije i
nagrađivanja zaposlenika na primjeru poduzeća „dm-Drogerie Markt d.o.o.“, način upravljanja
ljudskim potencijalima te način regrutiranja zaposlenika. Predmet istraživanja u ovom radu su
zaposlenici poduzeća „dm-Drogerie Markt d.o.o.“ i njihovo zadovoljstvo poduzećem. Nadalje,
istraživalo se jesu li zaposlenici poduzeća „dm-Drogerie Markt d.o.o.“ zadovoljni sustavom
nagrađivanja, jesu li zaposlenici imali prilike sudjelovati u mentorskom programu ili dobiti
individualno vođenje, i da li poduzeće pravilno upravlja ljudskim potencijalima. Metode
korištene u ovom završnom radu obuhvaćaju prikupljanje podataka putem ankete i pregled
relevantne literature. Za prikupljanje primarnih podataka o upravljanju ljudskim potencijalima u
„dm-Drogerie Markt d.o.o.“ koristila se online anketa. Rezultati ankete pokazuju da poduzeće
„dm-Drogerie Markt d.o.o.“ pravilno upravlja ljudskim potencijalima što dokazuje činjenica da
su zaposlenici zadovoljni svojim položajem. Također, zaposlenici su motivirani i imaju prilike za
napredak, što dodatno potvrđuje da je poduzeće „dm-Drogerie Markt d.o.o.“ jedno od
najpoželjnijih poslodavaca diljem zemlje. |