Naslov Utjecaj marketinga na lojalnost potrošača putem društvenih mreža
Naslov (engleski) The influence of marketing on customer loyalty through social networks
Autor Martina Bačić
Mentor Tanja Kesić (mentor)
Član povjerenstva Anica Hunjet
Član povjerenstva Tanja Kesić
Član povjerenstva Goran Kozina
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za ekonomiju) Koprivnica
Datum i država obrane 2016-03-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Masovni mediji
Sažetak Zadovoljstvo kupca nije njegovo ponašanje, to je emotivni osjećaj, razvijen na
bazi očekivanja kupca. Na jakim tržištima, s velikom ponudom i malim razlikama
između ponuda, zadovoljstvo kupca nije dovoljno za osiguranje uspjeha. Stoga je u
takvim uvjetima za organizaciju najvažnije da se stvori lojalnost kupca. Lojalnost
kupaca može se definirati kao odnos organizacije i kupca koji je zadovoljan te u
određenim ciklusima ponavlja kupovinu proizvoda ili usluge. Lojalan kupac ponovit
će kupovinu, biti će spreman platiti višu cijenu od trenutno važeće na tržištu, poćinje
kupovati i druge proizvode od iste organizacije te će proizvod preporučiti drugima.
Svako poduzeće ima svoj način kako doprijeti do svojih potencijalnih, a i postojećih
kupaca. Prema kupcima se uvijek treba odnositi s poštovanjem. Oni uvijek žele
pažnju i njihove želje trebaju se prepoznati i biti shvaćene. Ako poduzeće ima lojalne
kupce to će se odraziti na njegovu uspješnost u smislu povrata ulaganja, jer lojalni
potrošači osiguravaju stabilnost budućeg pritoka prihoda. Pojavom društvenih mreţa,
njihovim rastom, popularnošću i prihvaćanjem od strane internet korisnika, promijenio
se i način komuniciranja odnosno obraćanja ciljnim tržištima. Danas na internetu
postoji više desetaka društvenih mreža. Ono što im je zajedničko jest da povezuju
ljude sličnih interesa diljem svijeta. Osim uloge komunikacije sve više se koriste za
rad i promociju, marketing putem društvenih mreţa postaje svakodnevica za sve više
organizacija. Putem društvenih mreţa postižemo određene koristi koje se ogledaju u
povećanju prepoznatljivosti proizvoda ili brenda, jačanju prisutnosti na tražilicama,
jačanju lojalnosti i povjerenja kupaca te uspješnom lansiranju novih proizvoda ili
usluga. U sklopu diplomskog rada provela se anketa kojom su se željeli definirati
ključni čimbenici lojalnosti i dokazati da se kroz društvene mreže može utjecati na
lojalnost potrošača.
Sažetak (engleski) Customer satisfaction is not his behavior, this is emotional sense based on
customer expectations. On strong markets, with a wide range offers and small
differences between the offers, customer satisfaction is not enough to ensure sucess.
Therefore, in these conditions, the most important for organization is to create loyalty
customer. Customer loyalty can be defined as the ratio between the organization and
the customer who is satisfied and in specific cycles repeat purchase of products or
services. A loyal customer will repeat purchase, will be ready to pay a higher price
than the current valid price on market, begins to buy another products from the same
organization, and will recommend the product to others. Every company have its own
way to reach they potential and existing customers. Relationship to customers must
be always with respect. They want always attention and their wishes should be
recognized and be understood. If the company has loyal customers that will affect on
its success in the sense of return on investment, because loyal customers ensures
stability of the future inflow of revenue. With the advent of social networks, their
growth, popularity and acceptance by internet users, the way of communication ie
addressing target markets has been changed too. Today on the internet exist dozens
of social networks. That they have in common is to connect people with similar
interests around the world. Except the role of communication are increasingly being
used for work and promotion, marketing through social networks becomes everyday
life for more and more organizations. Through social networks we achieve certain
benefits in increasing of the recognition of the product or brand, strengthening the
presence on search engines, strengthening the loyalty and trust of customers and the
successful launch of new products or services. As part of final work the pool is
conducted by which they wanted to define the key factors of loyalty and proove that
through social networks can affect to customer loyalty, and show that the different
parameters differentially affect to loyalty.
Ključne riječi
marketing
društvene mreže
lojalnost
potrošači
Ključne riječi (engleski)
marketing
social networks
loyalty
customers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:248999
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina Smjer: Turizam i Međunarodna trgovina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-04-11 08:23:16