Naslov Utjecaj globalizacije na poslovnu komunikaciju
Naslov (engleski) The impact of globalization on business communication
Autor Marina Vugrinec
Mentor Ljubica Bakić-Tomić (mentor)
Član povjerenstva Ante Rončević
Član povjerenstva Tvrtko Jolić
Član povjerenstva Ljubica Bakić-Tomić
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za ekonomiju) Koprivnica
Datum i država obrane 2016-03-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Pojavom globalizacije, poslovna komunikacija je u razmjerno kratkom vremenskom periodu, unutar i izvan organizacije doživjela velike promjene. Ovaj rad ih obrađuje kroz teorijski te istraživački dio.
Globalno društvo je pojavom informacijskih i informacijsko-komunikacijskih tehnologija promijenilo način poslovanja, komuniciranja na daljinu te razvilo nove medije u kojima su integrirani stari mediji. Radno mjesto više nije fiksno određeno, protok informacija je pojednostavljen i ubrzan, digitalna obrada teksta doprinosi kvaliteti poruke, prostorne i vremenske razlike gotovo su nestale pojavom umreženog društva te virtualnih ureda.
Radna snaga iz raznih zemalja usvaja nova znanja i vještine koje primjenjuje u poslovanju, što donosi veliku konkurentsku prednost na tržištu. Povećanjem raznolikosti kultura pojedinih zaposlenika unutar organizacije, javlja se potreba za efikasnom poslovnom komunikacijom. Oskudno znanje o kulturi može rezultirati nesporazumom u komunikaciji zbog pogrešnog interpretiranja poruke ili pogrešnih pretpostavki. Kako bi poslovne osobe mogle komunicirati sa osobama različitih kultura i nacionalnosti, potrebno je usvojiti interkulturalnu osjetljivost. Kontinuirano obrazovanje, kulturna osvještenost i timski rad stvaraju poslovnu izvrnost koja je na današnjem zahtjevnom globalnom tržištu neophodna.
Istraživanje je provedeno sa ciljem utvrđivanja stavova ispitanika u Hrvatskoj o promjenama koje nosi globalizacija. Analizom i obradom dobivenih podataka prihvaćene su sve četiri hipoteze postavljene prema teorijskom dijelu rada.
Sažetak (engleski) With the globalization development, business communications has experienced great changes in a relatively short period of time, within and outside the organization. This work processes them through a theoretical and research part.
With emersion of information and information-communication technology the global society has changed the way od business, distant communication and the new media in which are integrated the old media was developed. The workplace is no longer strictly specified, the flow of information is simplified and accelerated, the digital processing contributes to the quality of the message, spatial and temporal differences almost disappeared with emersion of the networked society and virtual office.
Working forces from various countries has adopted new knowledge and skills applicable in business, which brings a great competitive advantage in the market. By increasing the diversity of cultures of individual employees within the organization, there is a need for effective business communication. Poor knowledge of the culture can result in misunderstandings in communication because of misinterpreting messages or false assumptions. For business people to communicate with people of different cultures and nationalities, it is necessary to adopt intercultural sensitivity. Continuous education, cultural awareness and teamwork create business excellence which is needed in today's demanding global market.
The study was conducted in order to determine the attitudes of respondents in Croatia on changes of globalization. By analyzing and processing the resulting data, all four hypothesis, based on the theoretical part of the work, was accepted.
Ključne riječi
poslovna komunikacija
globalizacija
jezik
kultura
interkulturalni
tehnologija
inovacija
Ključne riječi (engleski)
business communication
globalization
language
culture
intercultural
technology
inovation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:636130
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Turizam i Međunarodna trgovina Smjer: Turizam i Međunarodna trgovina Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra poslovne ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-04-18 08:04:59