Naslov Medicinska sestra član multidisciplinarnog tima u skrbi djece s posebnim potrebama
Naslov (engleski) Nurse member multidisciplinary team in the care of children with special needs
Autor Katarina Jerković Gavran
Mentor Jurica Veronek (mentor)
Član povjerenstva Ivana Živoder (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jurica Veronek (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Meštrović (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Sjever (Sveučilišni centar Varaždin) (Odjel za sestrinstvo) Koprivnica
Datum i država obrane 2016-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Sestrinstvo
Sažetak Multidisciplinarni timski rad najjednostavniji je model koji se koristi u radu s djecom posebnih potreba, zasniva na usporednom ili zasebnom i nezavisnom djelovanju stručnjaka, koji je od iznimne važnosti za dijete. Čine ga liječnici različitih specijalnosti, specijalist fizijatar, neuropedijatri, fizioterapeuti, defektolozi - rehabilitatori, logoped, psiholog, odgajatelji i medicinske sestre. Svi članovi tima imaju specifičnu ulogu u multidisciplinarnom timu s tendencijom ostvarenja što boljih rezultata re/habilitacije s nastavkom na integraciju i socijalizaciju kako djece s teškoćama u razvoju tako i djece s posebnim potrebama, te njihovim roditeljima u stvaranju pozitivne komunikacije. Dobra suradnja, timski rad i multidisciplinarni pristup preduvjet su dobrih rezultata i odlične komunikacije djelatnika i roditelja djece s posebnim potrebama. Medicinske sestre u svom radu kako bi odgovorno, stručno i kvalitetno obavljale povjerene im zadaće, moraju posjedovati visokoprofesionalne, moralne, etičke i druge kompetencije, koristiti samo legalna i stručna znanja, te poštivati Etički kodeks medicinskih sestara i Deklaraciju o pravima djece, koji im treba biti polazišni dokument u promišljanju i djelovanju. Osim profesionalizma kojeg bi trebale imati, medicinske sestre svojom toplinom i srdačnim odnosom trebaju pružiti roditeljima i njihovoj djeci dostatne informacije, fizičku i psihičku podršku, jer su i oni bitna karika u uspješnoj re/habilitaciji. Na temelju anketnog upitnika u kojem je sudjelovalo 42 djelatnika Centra za odgoj i rehabilitaciju djece – Zlatni cekin poliklinike i Dječjeg vrtića Cekin, te 42 roditelja djece korisnika usluga navedenih ustanova, analizirani su prikupljeni podatci prema kojima je dobiven detaljan uvid u ulogu i važnost medicinske sestre kao člana multidisciplinarnog tima sa stajališta djelatnika, ali i roditelja djece s posebnim potrebama.
Sažetak (engleski) Multidisciplinary teamwork is the most straightforward model based on the comparative or individual and independent expert activity, which is of great importance for a child. It includes physicians of various medical specialties, physiatry specialists, neuropediatricians, physiotherapists, special educators and rehabilitators, speech therapists, psychologists, educators and nurses. Each member of the multidisciplinary team is assigned a specific role to provide better re/habilitation results along with integration and socialization results of both children with developmental disabilities and children with special needs, as well as their parents in creating positive communication. Good cooperation, teamwork and multidisciplinary approach are prerequisites for good results and excellent communication between employees and parents. In order to responsibly, professionally and efficiently perform their tasks, nurses have to possess highly professional, moral, ethical and other competences, use only legal and professional knowledge and follow the Code of Ethics for Nurses as well as the Declaration of the Rights of the Child, which should be the basic source for thinking and acting. Apart from professionalism in nursing, nurses should maintain warm and friendly relationship with parents and children and provide them with enough information, physical and psychological support, since these are to be important links in the chain of successful re/habilitation. Based on the survey that included 42 employees from the Centre for Education and Rehabilitation of Children including both polyclinic and kindergarten Zlatni cekin, and 42 parents of the children who are users of the services that the Center provides, we have analyzed the gathered data according to which we received a detailed insight into the role and importance of a nurse as a member of multidisciplinary team from both employees’ and parents’ point of view. Key words: a nurse, multidisciplinary team, children with special needs.
Ključne riječi
medicinska sestra
multidisciplinarni tim
djeca s posebnim potrebama
Ključne riječi (engleski)
a nurse
multidisciplinary team
children with special needs
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:122:745036
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sestrinstva (bacc. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-11-08 13:52:02