Naslov Obilježja vanjskotrgovinske razmjene Mađarske
Naslov (engleski) Foreign trade Characteristics of Hungary
Autor Damjana Sertić
Mentor Ines Kersan-Škabić (mentor)
Član povjerenstva Lela Tijanić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ines Kersan-Škabić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Kristina Afrić Rakitovac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković") Pula
Datum i država obrane 2016-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Međunarodna ekonomija
Sažetak Mađarska kao novija članica EU-a ostvaruje intenzivan gospodarski rast. Članica je brojnih međunarodnih organizacija. Njeno gospodarstvo obilježava visoka stopa zaposlenosti u odnosu na nezaposlenost, a najveći broj zaposlenih upravo je zaposlen u uslužnome sektoru. BDP kroz promatrana razdoblja većinom raste, iako je za vrijeme recesije došlo do pada BDP-a..Međutim, uslijed rasta privatne potrošnje i investicija, te povećanja izvoza i rasta državne potrošnje uslijedilo je stabilnije područje kontinuiranog rasta. Iako se stopa rasta BDP-a godinama povećavala, ipak najveća stopa rasta zabilježena je u 2005. godini. Mađarska vlada je provođenjem brojnih mjera ekonomske politike ipak poboljšala stanje u zemlji, čime je došlo do smanjenja vanjskog duga, te uvođenja stabilnijeg poreznog sustava za stanovništvo, kao i za tvrtke koje zapošljavaju većinu stanovništva. Mađarska ima uravnoteženu robnu razmjenu, odnosno podjednako uvozi i izvozi svoje proizvode. Glavni uvozni proizvodi su strojevi i oprema, goriva i električna energija. Jedna od važnijih uvoznih partnera joj je Njemačka. Među izvozne proizvode spadaju strojevi i transportna oprema, roba široke potrošnje, poljoprivredni proizvodi, kemikalije, odjeća, tekstil, željezo, čelik, vino. Zemlje u koje Mađarska najviše izvozi su Njemačka, Rumunjska, Austrija, Slovačka ,Italija. Velika je važnost robne razmjene Mađarske s Hrvatskom u koju više izvozi svojih proizvoda nego što uvozi. Na području Mađarske posluju mnoge Hrvatske tvrtke, te isto tako mnoge Mađarske tvrtke na području Hrvatske.
Sažetak (engleski) Hungary as a newer member of the EU is experiencing an intensive economic growth. It is a member of numerous international organizations and its economy is characterised by a high employment rate, while the most workers work in the service sector. Its GDP mostly grew in the observed periods, even though it decreased during the recession. However, due to the growth of private and public consumption and investments, and an increase of exports, a more stable domain of continuous growth followed. Even though the rate of GDP growth increased over the years, the highest rate of growth was registered in 2005. The Government of Hungary implemented many measures of economic policy and improved the state of the country, which lead to a reduction of external debt and introduction of a more stable tax system for the population as well as the companies which employ most of the population. Hungary has a balanced foreign trade in goods, i.e. its import and export of goods are roughly the same. Its main imports are machines, equipment, fuels and electricity. One of its most important import partners is Germany. Hungary mostly exports machines and transport equipment, consumer goods, agricultural products, chemicals, clothes, textile, iron, steel and wine. Countries to which Hungary exports the most are Germany, Romania, Austria, Slovakia and Italy. Foreign trade in goods of great importance is between Hungary and Croatia; Hungary exports to Croatia more products than it imports from Croatia. Many Croatian companies are present in Hungary, and many Hungarian companies also do business in Croatia.
Ključne riječi
Mađarska
BDP
EU
uvoz
izvoz
robna razmjena
Ključne riječi (engleski)
Hungary
GDP
EU
import
export
foreign trade in goods
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:650982
Studijski program Naziv: Poslovna ekonomija; smjerovi: Financije, Računovodstvo i revizija, Marketinško upravljanje, Management i poduzetništvo, Turizam, Poslovna informatika Smjer: Financije Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (univ.bacc.oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-02-17 13:22:33