Naslov Utjecaj videoigara na razvoj djeteta
Naslov (engleski) The impact of videogames on the development of children of preschool age
Autor Adila Bidžos
Mentor Maja Ružić Baf (mentor)
Član povjerenstva Andrea Debeljuh (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Ružić Baf (član povjerenstva)
Član povjerenstva Sandra Kadum (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2017-09-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Informacijski sustavi i informatologija
Sažetak U današnjem suvremenom svijetu, videoigre su postale nezaobilazan dio dječje svakodnevnice. U završnom radu glavni je naglasak na iznošenju objektivnih nalaza o djelovanju videoigara na dijete. Utjecaj videoigara ima svoje pozitivne i negativne aspekte. Postoji više vrsta videoigara. Sukladno PEGI standardima, videoigre se kategoriziraju u nekoliko kategorija, ovisno o njihovoj dobnoj prikladnosti. Individualni i kontekstualni faktori poput dobi, spola, socioekonomskog statusa mogu moderirati djelovanje videoigara. Mnogi istraživači ističu pozitivne i negativne aspekte koje su povezane s igranjem videoigara. Igranje videoigara često uključuje sjedilački način života koji pridonosi pretilosti i nezdravoj prehrani te sve lošije razvijenoj motorici te posebice finoj motorici. Upozoravaju i na povezanost igranja videoigara s određenim negativnim zdravstvenim posljedicama te s poteškoćama u pažnji. Također postoji novo područje ovisnosti – ovisnost o videoigrama. S druge strane, videoigre imaju korisnu edukacijsku funkciju. Istraživače je do sada najviše zaokupila tema o potencijalnoj povezanosti između agresivnosti i videoigara nasilnog sadržaja. Iako postoji mnogo različitih istraživanja i debata o ovoj temi, danas je ova problematika u velikoj mjeri razriješena. Igranje videoigara ponekad može zaokupiti veći dio dana djeteta, tada je potrebno modificirati navike igranja u čemu veliku ulogu imaju svi koji su uključeni u odgoj i obrazovanje djeteta.
Sažetak (engleski) In today's modern world, video games have become an important part of children's everyday life. In the final work the main emphasis is on the presentation of objective findings on how video games can influence child’s development. This influence of video games has it’s positive and negative aspects. There are several types of video games. According to the PEGI standard, video games are categorized into several categories, depending on their age appropriateness. Individual and contextual factors such as age, gender and socio-economic can moderate effects of video games. Many researchers point out the positive and negative aspects associated with playing video games. Playing video games often include a sedentary lifestyle that contributes to obesity and unhealthy diet and increasingly poorly developed engines, especially fine engines. They also warn of the connection between playing video games with certain negative health consequences and difficulties in attention. There is also a new area of addiction - addiction to video games. On the other hand, video games have important role in education. Researchers are very focused on potential connection between aggression and video games with violent content. Although there are many different research and debate on this subject, today, this issue is mostly resolved. Playing video games can sometimes occupy most of the day. In that case, it is necessary to modify the habit of playing whereby everyone involved in the education and training of a child.
Ključne riječi
videoigre
djeca
individualni faktori
kontekstualni faktori
vrste videoigara
agresija
kognitivne sposobnosti
ovisnost o videoigrama.
Ključne riječi (engleski)
video games
children
individual factors
contextual factors
types of video games
aggression
cognitive ability
video games addiction.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:422139
Studijski program Naziv: Preškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku) Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (bacc. praesc. educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-10-03 09:01:33