Naslov Kamishibai - priča u slikama
Naslov (engleski) Kamishibai - paper theatre
Autor Lana Sirotić
Mentor Breza Žižović (mentor)
Član povjerenstva Ivana Paula Gortan-Carlin (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Breza Žižović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Branko Radić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2017-12-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti)
Sažetak Kamishibai je tradicionalni način pripovijedanja priča koji svoje korijene vuče iz dalekog Japana. Izvorno je njegov prijevod „papirnato kazalište“. Oblik je umjetnosti koji kombinira usmene, vizualne i tiskane mehanizme pismenosti. U prošlosti je njegova funkcija bila zabavljati djecu diljem ulica Japana i uz to, prodajom slatkiša zaraditi za život. Kamishibai pripovjedač na svojem biciklu prevozio bi drvenu kutiju koja bi služila kao pozornica i preko nje dramatizirajući izvodio priče za djecu. Priče su bile slikane formirajući velike slikovne kartice koje bi se izmjenjivale s desna na lijevo te umetale jedna iza druge. Slike su bile ručno ilustrirane i predstavljale su autorski vrijedna umjetnička djela. Tekst se na karticama zapisivao na poleđini svake slike. Kamishibai nije još jedna od vrsta dječje književnosti, on nije još jedna ilustrirana priča. Kamishibai predstave se izvode i namijenjene su okupljanju zajednice te slušanju većeg broja publike. Oblik je kao takav dugo živio na ulicama Japana do trenutka pojave televizije kada on ostaje samo uspomena i vrijedna kulturna baština. Nakon dugo vremena budi se interes za ovaj tradicionalni oblik prioritetno kod mnogih odgojno-obrazovnih djelatnika koji u njemu vide dobru metodu poučavanja prilikom rada s djecom, ali i s odraslima. Djeca kroz radionice Kamishibai-a formiraju svoje priče, slikaju i izvode svoje predstave. Kao radionica Kamishibai pridonosi razvoju socijalnih kompetencija, intelektualnom bogaćenju , poticanju kreativnosti i formiranju mašte. Radionice se mogu izvoditi već s predškolskom dobi djece. Rad pridonosi upoznavanju tehnike i mehanizma kamishibai priča kao i njihovoj popularizaciji i provođenju prilikom rada s djecom u predškolskoj ustanovi.
Sažetak (engleski) Kamishibai is a traditional way of storytelling that takes its roots from far Japan. It was originally translated as a „paper theater". It is a form of art that combines oral, visual and painted literacy. In the past, its job was to entertain children throughout the streets of Japan with selling candy for living. The Kamishibai performer, on its bike, transported a wooden box behind it that would serve as a stage for performing stories for children. The stories were painted on big formats creating large picture cards that would shift from right to left , and be put one behind another. The pictures were manually illustrated and represented valuable works of art. The text was written on the cards on the back of each image. Kamishibai is not just another form of child literature, he is not an illustrated story. Kamishibai performances are performed and are aimed at gathering the community and a large number of audiences. This art has long lived in the streets of Japan until the invention of television, when it remains just a memory and valuable cultural heritage. After a long period of time, the interest in this traditional form becomes a priority for many educational educators who see a good teaching method in working with children as well as with adults. Children through the workshops of Kamishibai, are forming their own stories, painting and performing their performances. Kamishibai workshop contributes to the development of social competences, intellectual gain, stimulation of creativity and the formation of imagination. Workshops can be performed with pre-school children. This final work contributes to the introduction of the techniques and mechanisms of Kamishibai stories as well as the implementation of the same with the children in the preschool institution.
Ključne riječi
Kamishibai
predškolski odgoj
kartice sa slikama
priče
pozornica
radionica
Ključne riječi (engleski)
Kamishibai
pre-school education
picture cards
stories
stage
workshops
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:670135
Studijski program Naziv: Preškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku) Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (bacc. praesc. educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-01-09 11:31:48