Naslov Lutka u rukama odgojitelja i djeteta
Naslov (engleski) Puppet in the hands of educator and a child
Autor Mirna Rogošić
Mentor Breza Žižović (mentor)
Član povjerenstva Ivana Paula Gortan-Carlin
Član povjerenstva Breza Žižović
Član povjerenstva Irena Mikulaco
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2015-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti) Lutkarstvo
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Pedagogija ranog i predškolskog odgoja
Sažetak Dijete je od svoga ranoga djetinjstva emotivno vezano uz lutku. Prva lutka - draga
igračka - tada je njegova poveznica s majkom i jedina sigurnost u novoj i nepoznatoj sredini.
U vrtićkoj dobi lutka nastavlja svoju “ulogu sigurnosti”, ali polako i sigurno postaje igračka.
Scenska lutka, prilagođena dječjem uzrastu, postaje vrijedna didaktička igračka koja ima
svoje počasno mjesto. Također je važno i dragocjeno didaktičko sredstvo i pomagalo za rad u
ostvarivanju ciljeva i zadataka odgojitelja. Igre s lutkama potiču govor, bogate djetetov
rječnik novim riječima i pojmovima, razvijaju mimiku, koordinaciju pokreta te motoriku
općenito. Igra lutkama u skupini djece razvija sposobnost suradnje s vršnjacima, stvaranje
pozitivne slike o sebi (znam, hoću, mogu) i tako jača njihovo samopouzdanje. Sve ono što
lutka može reći, ispričati, otpjevati i otplesati, potiče razvoj stvaralačkoga mišljenja i mašte.
Lutke dovode dijete u stanje uzbuđenosti, razigranosti, pokreću njegov misaoni, imaginarni i
emotivni svijet i omogućavaju mu da bogatije izražava svoj doživljaj svijeta. Lutke koje ožive
u ruci djeteta omogućavaju mu sudjelovanje u zamišljenom svijetu koji je samo stvorilo.
Lutka zamjenjuje živa bića, njome dijete u igri manipulira kako želi i, najčešće, kako ne može
u stvarnosti.
Sažetak (engleski) Starting in early age, a child is emotionally attached to its puppet. The first puppet - a dear toy - in that age is the child’s connection with its mother and the only safe haven in a new and unknown surrounding. During the child’s kindergarten age, the puppet still has a
“safe haven” role but slowly it becomes a toy. Kindergarten puppet, which is adjusted to the
kids is becoming a valuable didactic toy that has its place of honor. Moreover, it is an
important and useful didactic tool and aid for work in the kindergarten teacher’s process of
performing tasks and achieving goals. Games with puppets encourage speaking, enrich the
child’s vocabulary with new words and terms and foster the development of facial
expressions, coordination and motor control in general. Group games with puppets activate
the child’s ability to cooperate with its peers, but also it helps the child to create a positive
image about itself (I know, I will, I can) and in that way it strengthens the child’s self-esteem.
All of that that a puppet can say, sing or dance affects the development of creative thinking
and imagination. Puppets drag the child into a stage of excitement, playfulness and encourage
its thought, imaginary and emotional world, which in the end enables the child to express its
vision of the world in a richer way. Puppets which come to life in the hands of a child are
encouraging the child to participate in its imaginary world. The puppet replaces human
beings. The child can manipulate with it in a way that usually, in the real world, it cannot.
Ključne riječi
lutka
vrste lutaka
predškolski odgoj
didaktičko pomagalo
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:734278
Studijski program Naziv: Preškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku) Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (bacc. praesc. educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2015-11-20 11:36:53