Naslov Teoretska utemeljenost ranog učenja drugog stranog jezika
Naslov (engleski) The theoretical foundation of early second language acquisition
Naslov (talijanski) Approcci teorici sullo studio precoce di una seconda linqua (L2)
Autor Martina Buzećan
Mentor Lorena Lazarić (mentor)
Član povjerenstva Kristina Riman (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Lorena Lazarić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Đeni Zuliani (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2017-11-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Romanistika
Sažetak Predmet završnog rada teoretska je utemeljenost ranog učenja drugog stranog jezika u ranoj dobi i njegov utjecaj na razvoj interkulturalne osjetljivosti, osvještavanje kulturnih razlika te njihovo prihvaćanje. Učenje stranog jezika u ranoj dobi pogoduje boljem usvajanju tog jezika, lakšem učenju drugog stranog jezika i razvijanju naklonosti spram stranom jeziku i kulturi koju on nosi u sebi. U prvom dijelu rada dan je prikaz osnovnih pojmova, jezik i govor, definicija pojmova materinski jezik, drugi jezik i strani jezik te preduvjeta za jezični razvoj i teorija nastalih kao rezultat jezičnog istraživanja. Drugi dio rada bavi se načinima kako dijete uči i usvaja drugi jezik, te preprekama u usvajanju istog. Ovaj se rad također bavi problematikom govora. Sasvim je logično postaviti pitanje je li govor nešto što će se kod djeteta razviti samo od sebe ili je za to potrebna ljudska okolina u kojoj se govori? Pri tome ne treba misliti na neki određeni jezik već na bilo kakav oblik govora. Navodi se i pojam bilingvizam odnosno dvojezičnost kao ''krivac'' za rano učenje stranog jezika, ali i utjecaj vršnjaka na poticanje i ostvarivanje komunikacije na stranom jeziku. Igra i druženje s vršnjacima i drugom djecom dragocjen su izvor i poticaj za igru i učenje na prirodan, djeci blizak i primjeren način. Takav se pristup učenju jezika ostvaruje u vrtićima gdje dijete, osim izgrađivanja vlastite osobnosti napreduje i u učenju stranoga jezika.
Sažetak (engleski) The subject of this final work is the theoretical foundation of early learning of a second foreign language at an early age and its influence on the development of intercultural sensitivity, the recognition of cultural differences and their acceptance. Learning a foreign language at an early age is conducive to better adoption of that language, easier learning of another foreign language, and developing love for the foreign language and culture it carries within itself. In the first part of this paper, there are presented basic terms, such as what language is and what speech is. It also provides a presentation of the definition of the term mother language, second language and foreign language, which are preconditions for language development and which theories are the result of linguistic research. The second part of the paper indicates how the child learns and adopts the second language and which are the main obstacles. This paper deals especially with speech issues. It is quite logical to ask the question whether speech is something that the child will develop only from himself or is it necessary human environment in which language is spoken? There is no need to think of a particular language but any form of speech. There is known the term bilingualism as the "culprit" for early learning of foreign languages, as well as the influence of children of the same age on encouraging and achieving communication in a foreign language. Playing and socializing with children of the same age and other children is a precious source and inspiration for playing and learning in in a natural environment, to children close and appropriate way, which is especially accomplished in kindergartens. In addition to building their own personality, this has also manifested in children's progress in learning foreign languages.
Ključne riječi
jezik
govor
materinski jezik
drugi jezik
strani jezik
Ključne riječi (engleski)
language
speech
mother tongue
second language
foreign language
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:770139
Studijski program Naziv: Preškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku) Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (bacc. praesc. educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-02-12 11:50:26