Sažetak | Poslovanje poduzeća u uvjetima suvremene ekonomije podrazumijeva kontinuirano
istraživanje tržišta za potrebe segmentacije tržišta, razvoja proizvoda, prodaje, promidžbenih
kampanja i dr. Istraživanje tržišta je planirani i organizirani oblik marketinške aktivnosti poduzeća s
ciljem prikupljanja informacija o potrošačima, nepotrošačima, cijenama, konkurenciji, distribuciji te
tržištu na kojem poduzeće posluje ili namjerava poslovati.
Ovisno o cilju istraživanja razlikuju se tri temeljne vrste istraživanja: izviđajna, opisna i
uzročna istraživanja. Kada se u postupku istraživanja tržišta traži uzročna povezanost dviju ili više
varijabli primjenjuje se postupak eksperimenta, a ukoliko se traže pokazatelji potrošnje, struktura
potrošača i drugi elementi koji opisuju i analiziraju zbivanja na tržištu primjenjuje se izviđajno i
opisno istraživanje.
U ovom je radu, na primjeru poduzeća, prikazano kako mala i srednja poduzeća koja nemaju
vlastiti odjel za istraživanje tržišta, prate i istražuju tržište te na koji način pokušavaju ojačati svoj
položaj na tržištu. |
Sažetak (engleski) | Business enterprise in the conditions of modern economy implies continued market research
for market segmentation, product development, sales, promotion campaigns and others. Market
research is a planned and organized form of companies marketing activities with the aim of
collecting information about consumers, non-consumers, prices, competition, distribution and
market in which the company operates or intends to operate.
Depending on the purpose of the research there are three basic types of research:
investigative, descriptive and causal research. In situations when in the process of market research,
a causal connection between two or more variables is required, the process of experiment is used,
and when the indicators of consumption, consumer structure and other elements that describe and
analyze market events are required, investigative and descriptive researches are used.
Using an example of a company, this thesis explains how small and medium companies,
which do not have a market research department, monitor and explore the market in order to
strenghten its market position. |