Naslov Odnos između kulture i odgoja
Naslov (engleski) The relationship between culture and education
Autor Petra Golubić
Mentor Fulvio Šuran (mentor)
Član povjerenstva Aleksandra Rotar (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Fulvio Šuran (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Paula Gortan-Carlin (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Jurja Dobrile u Puli (Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti) Pula
Datum i država obrane 2018-04-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija Posebne sociologije
Sažetak Kultura i odgoj dva su pojma koji se godinama međusobno isprepliću i razvijaju kroz društvo. Postoji nekoliko načina na koje ih možemo sagledavati, a najčešće je to s tradicionalne ili naturalističke strane. Razvoj kulture i odgoja razlikuje se od društva do društva. Svaka civilizacija ima svoju karakterističnu kulturu po kojoj se razlikuje ili prepoznaje u odnosu na drugu, a isto je i sa načinom odgoja. I odgoj i kultura mijenjaju se iz dana u dan, u suštini zadržavaju neke svoje važne izvorne vrijednosti, ali se većinom prilagođavaju promjenama koje se događaju u svijetu. Kultura i odgoj značajno utječu na čovjeka, njegovo svakodnevno ponašanje i postupke koje usvaja još u najranijim danima kao dijete, ali i kao izgrađena odrasla osoba. Kontinuirano učenje i ulaganje u samoga sebe predstavlja jedan od načina odgoja, ali i kulture. Najbolji primjer svakodnevne primjene ovih pojmova i njihovih načela svakako je odnos između roditelja i djeteta gdje se primjenjuju neki od slijedećih tipova odgoja: autoritativan, indiferentan i permisivan. Upravo na izbor način odgoja utječe kultura kao obrazac naučenog ponašanja i primjena njezinih elemenata kod čovjeka kao oblik nasljeđa kojim se usvajaju moralne i etičke vrijednosti.
Sažetak (engleski) Culture and upbringing are two concepts that are interconnected and developed through society. There are several ways we can observe, and most often they are viewed with traditional or naturalistic sides.The development of culture and education differs from society to society, every civilization has its distinctive culture that it differs or recognizes in relation to the other, and the way it is taught. From day to day, and upbringing, as well as culture change, essentially retain some of their essential original values, but largely adjust to the changes that are taking place in the world. Culture and upbringing leave a significant impact on human being and his daily behaviors and procedures he adopts even in the early days as a child but also as a grown adult. Continuous learning and investing in oneself is one of the ways of education but also of culture. The best example of everyday application of these terms and their principles is certainly the relationship between parents and children where one of the following types of education is applied: authoritative, indifferent and permissive. In such a way of upbringing, culture is also linked as a pattern of learned behavior and application of elements of the same to man as a form of legacy that adopts moral and ethical values.
Ključne riječi
kultura
odgoj
vrste kulture i odgoja
utjecaj na čovjeka
razvoj kulture i odgoja
primjena kulture i odgoja
principi i pravila
obrasci ponašanja
Ključne riječi (engleski)
culture
upbringing
kind of culture and upbringing
impact on man
development of culture and upbringing
application of culture and upbringing
principles and rules
patterns of behavior.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:137:236732
Studijski program Naziv: Preškolski odgoj (na hrvatskom i talijanskom jeziku) Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) predškolskog odgoja (bacc. praesc. educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-05-04 10:50:01